Autor Wątek: FORMUŁA 1- Sezon 2010  (Przeczytany 9052 razy)

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
FORMUŁA 1- Sezon 2010
« dnia: 01 Lut, 2010, 23:22:02 »
Sezon 2010 rozpocznie się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończy 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Planowane jest rozegranie 19 wyścigów. Tytułu wśród kierowców bronić będzie Jenson Button, natomiast Brawn GP - zespół, który w poprzednim sezonie wywalczył mistrzostwo świata konstruktorów, został przejęty przez koncern Mercedes-Benz i od nowego sezonu będzie startować pod nazwą Mercedes GP. Ten sezon bedzie przełomowy dla naszego kierowcy Roberta Kubicy, ponieważ ten sezon rozpocznie w nowym zespole Renault F1 team.

Zmiany w Regulaminie

Podczas obrad Światowej Rady Sportów Motorowych - WMSC, dnia 12 grudnia 2008 r. podjęto następujące decyzje w sprawie regulacji na sezon 2010:

    * Zespoły będą mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Będą one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth.
    * Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwa ono co najmniej do 2012 roku.
    * Poczynione zostaną kroki, aby wszystkie zespoły w stawce używały standaryzowanego układu przeniesienia. Nie jest to decyzja ostateczna.
    * Zostanie wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich zostanie podjęta osobna decyzja, czy dany element, będzie mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal będą mogły różnicować osiągi bolidów, będą musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostaną wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie będą mogły różnicować osiągów zostaną ustandaryzowane. Zespoły będą mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.
    * System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostaną ustandaryzowane.
    * Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.
    * Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostaną zakazane. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska badające siłę pionową.
    * Prawdopodobnie, podjęte zostaną dalsze restrykcje dotyczące obiektów w fabrykach zespołów.

19 sierpnia 2009 roku FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na sezon 2010. Oto kolejne, najważniejsze zmiany:

    * Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po ośmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do trzynastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy będą mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.
    * Wprowadzony zostanie zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.
    * Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal będzie dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie.
    * Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nadal będzie można korzystać z koców grzewczych.

11 grudnia 2009 roku Światowa Rada Sportów Motorowych opublikowała kolejne zmiany w regulaminie F1, wśród których najważniejszą jest zmiana systemu punktacji. Od nowego sezonu kierowcom oraz konstruktorom punkty będą przyznawane za pierwsze 10 miejsc, zgodnie z kluczem 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1. Zmiana ta ma związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów

Źródło www.wikipedia.pl

Więcej informacji na stronie http://www.formula1.pl/
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Lut, 2010, 23:26:29 »
Robert Kubica po dzisiejszych testach, wieczorem spotkał się z dziennikarzami na torze w Walencji i mimo, że jego czas był najsłabszy, swoim kibicom dał powód do lekkiej ulgi. Polak nie zdradził z jaką ilością paliwa jeździł przez cały dzień, jednak przyznał, że „nigdy nie jeździł tak ciężkim bolidem.”

Zapytany o ocenę potencjału bolidu po dzisiejszym teście odparł: „To nie był dzień, podczas którego testuje się osiągi, ale bolid wydaje się całkiem dobry i łatwy w prowadzeniu.”

Polak podkreślił także, że nowe zasady i większe zbiorniki paliwa utrudniają ocenę realnej formy poszczególnych ekip: „Nie dbam o czasy. Priorytetem dzisiaj było zupełnie coś innego. Testy nie są po to żeby być na pierwszym miejscu- oczywiście byłoby lepiej ponieważ oznaczałoby że są osiągi, ale w tym roku sądzę, że będą większe różnice. W ubiegłym roku maksymalne obciążenie paliwem wynosiło 60 – 70 kg, więc gdy ktoś był lekki, różnica była na poziomie 30 kg. W tym roku niektórzy będą jeździć z 30 kg na pokładzie, a niektórzy z 150 kg, co spowoduje większe różnice. Ważne abyśmy byli tam gdzie powinniśmy być wtedy kiedy to się liczy- w Bahrajnie.”

Zródło: http://www.formula1.pl
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mazbog

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lut, 2010, 08:14:03 »
chyba coś się nie zgadza z tym pakietem silników, przecież nie przeszło to iż mieli jeździć na silniku jednego producenta

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lut, 2010, 10:40:01 »
No nic ne powiem, różne informacje różnie podają na początku sezonu wszystko sie wyjasni...
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mazbog

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lut, 2010, 11:24:53 »
bez sensu by były zawody, paliwożerne BMW, szybkie ferrari, oszczędne Renault, to dopiero będzie zagadka kto wygra bez możliwości tankowania

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lut, 2010, 14:58:29 »
I nie będzie już problemu przy neutralizacji, gdy ktoś miał mało paliwa musiał zjeżdżać do boksów co groziło karą... Ogólnie ten sam silnik do wszystkich bolidów to dobry pomysł 
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lut, 2010, 15:55:47 »
A co sadzicie o bolidzie Roberta Kubicy?
kilka informacji:
Na początku zaczynam od najmniej ważnej rzeczy: malowanie bolidu. Nowy samochód, którym będzie kierował Robert Kubica, ma być czarno-żółty.

R30 ma mieć potrójny dyfuzor, a przedni spojler ma przypominać "nos" samochodu Red Bulla.

Zgodnie z doniesieniami z różnych forów i źródeł, bak R30 został skonstruowany tak, aby mógł pomieścić 165 kg paliwa. Dla porównania u Mercedesa jego pojemność wynosi 175 kg, a u Coswortha - 185 kg.

Nowy samochód Renault nie będzie wyposażony w system KERS. Niemniej jednak na prawdziwe osiągi R30 będziemy musieli jeszcze poczekać.

Zaznaczam, że informacje te nie są oczywiście potwierdzone przez żadnego członka zespołu Renault F1 Team.
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Lut, 2010, 16:03:31 »
Tak opisuje początek sezonu nowy szef ekipy Renault Erick Boullier

Początek nowego sezonu Formuły 1 to zawsze okres wielkich oczekiwań”. „Dla Renault to w szczególności prawda przed sezonem 2010, którym rozpoczynamy nową erę zespołu.”

„Z nową strukturą, nowymi kierowcami i nowymi kierowcami, jest wiele rzeczy do ekscytacji i pewnego spoglądania w przyszłość.”

„Ustanawianie celów nigdy nie jest łatwe, ale oczywiste jest, że mamy ogromne ambicje związane z sezonem 2010, jako że chcemy sprawić, żeby Renault ponownie było z przodu stawki. Niemniej takie rzeczy nie zdarzają się z dnia na dzień, a naszą ambicją jest pokonanie tej podróży po jednym kroku na raz.”

„R30 powinien być konkurencyjnym, mocnym i niezawodnym bolidem, a my wybraliśmy agresywną strategię rozwoju. Fabryki w Enstone i Viry pracowały pełną parą przez długie zimowe miesiące aby zapewnić, że podejdziemy do nowego sezonu w najlepszej możliwej formie. Te fabryki odnosiły sukcesy w przeszłości i nie zapomniały jak wygrywać w Formule 1.”

Żródło:http://www.kubicomania.eu
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline MAM

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 654
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lut, 2010, 14:59:39 »
Dzisiaj na testach w Walencji Kubica był 4 :D

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lut, 2010, 15:04:58 »
A o dziwo Kobayashi 2  :o
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mazbog

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lut, 2010, 16:16:07 »
Dziś Kubica nie jeździł, skąd te info? Dziś jego partner jeździł a wszystkich o głowę bił Alonso

Offline MAM

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 654
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lut, 2010, 21:35:53 »
Sory wczoraj :D.

Offline mazbog

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 137
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lut, 2010, 08:13:29 »
Dziś Kubica nie jeździł, skąd te info? Dziś jego partner jeździł a wszystkich na głowę bił Alonso

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lut, 2010, 10:35:05 »
mazbog chodzilo o to ze chyba Kubica jezdzil we Wtorek...
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D

Offline mariusz20211

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: FORMUŁA 1- Sezon 2010
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Lut, 2010, 20:18:40 »
Literka M    Literka K   Literka S     Jak  MKS   ;D