Sezon 2010 rozpocznie się 14 marca na torze Sakhir w Bahrajnie, a zakończy 14 listopada na torze Yas Marina Circuit w Abu Zabi. Planowane jest rozegranie 19 wyścigów. Tytułu wśród kierowców bronić będzie Jenson Button, natomiast Brawn GP - zespół, który w poprzednim sezonie wywalczył mistrzostwo świata konstruktorów, został przejęty przez koncern Mercedes-Benz i od nowego sezonu będzie startować pod nazwą Mercedes GP. Ten sezon bedzie przełomowy dla naszego kierowcy Roberta Kubicy, ponieważ ten sezon rozpocznie w nowym zespole Renault F1 team.
Zmiany w Regulaminie
Podczas obrad Światowej Rady Sportów Motorowych - WMSC, dnia 12 grudnia 2008 r. podjęto następujące decyzje w sprawie regulacji na sezon 2010:
* Zespoły będą mogły zakupić pakiet silników na cały sezon, za kwotę nieprzekraczającą 5 milionów euro. Będą one dostarczane przez niezależnego dostawcę wyłonionego w drodze przetargu. Przetarg na dostawę standaryzowanych silników wygrała brytyjska firma Cosworth.
* Podtrzymano zamrożenie prac nad nowymi jednostkami napędowymi. Potrwa ono co najmniej do 2012 roku.
* Poczynione zostaną kroki, aby wszystkie zespoły w stawce używały standaryzowanego układu przeniesienia. Nie jest to decyzja ostateczna.
* Zostanie wykonana dokładna lista wszystkich elementów zastosowanych w nadwoziu. Następnie, co do każdego z nich zostanie podjęta osobna decyzja, czy dany element, będzie mógł decydować o różnicy w osiągach. Elementy, które nadal będą mogły różnicować osiągi bolidów, będą musiały uzyskać homologację na okres całego sezonu. Ponadto, niektóre z nich, w celu redukcji kosztów, zostaną wyprodukowane z odpowiednio tanich materiałów. Elementy, które nie będą mogły różnicować osiągów zostaną ustandaryzowane. Zespoły będą mogły je zakupić lub samodzielnie wyprodukować, ale tylko w taki sposób, aby maksymalnie zredukować koszty produkcji.
* System komunikacji radiowej z kierowcą oraz telemetria zostaną ustandaryzowane.
* Wprowadzono dalsze ograniczenia dotyczące badań prowadzonych za pomocą tuneli aerodynamicznych.
* Stanowiska służące do testowania siły działającej na oponę zostaną zakazane. Wyjątek stanowią jedynie stanowiska badające siłę pionową.
* Prawdopodobnie, podjęte zostaną dalsze restrykcje dotyczące obiektów w fabrykach zespołów.
19 sierpnia 2009 roku FIA opublikowała regulacje techniczne i sportowe na sezon 2010. Oto kolejne, najważniejsze zmiany:
* Została zmodyfikowana forma kwalifikacji. Od tej pory w pierwszej i w drugiej części będzie odpadać po ośmiu kierowców (ma to związek ze zwiększeniem limitu zespołów do trzynastu). Ponadto, w ostatniej sesji zawodnicy będą mogli brać udział w bolidach zatankowanych dowolną ilością paliwa.
* Wprowadzony zostanie zakaz tankowania bolidów podczas wyścigu.
* Minimalna waga bolidów została zwiększona z 605 do 620 kg, z uwzględnieniem ciężaru systemu KERS. Technologia ta nadal będzie dozwolona, pomimo, że osiem zespołów zrzeszonych w FOTA zdecydowało się z niej nie korzystać w przyszłym sezonie.
* Wbrew wcześniejszym zapowiedziom, nadal będzie można korzystać z koców grzewczych.
11 grudnia 2009 roku Światowa Rada Sportów Motorowych opublikowała kolejne zmiany w regulaminie F1, wśród których najważniejszą jest zmiana systemu punktacji. Od nowego sezonu kierowcom oraz konstruktorom punkty będą przyznawane za pierwsze 10 miejsc, zgodnie z kluczem 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1. Zmiana ta ma związek z powiększeniem stawki do 13 zespołów
Źródło
www.wikipedia.pl Więcej informacji na stronie
http://www.formula1.pl/