Autor Wątek: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015  (Przeczytany 13652 razy)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4515
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #30 dnia: 28 Lut, 2015, 13:21:15 »
Kończy się drugi miesiąc 2015 roku, a do zrealizowania Strategii 2010-2015 pozostało zaledwie 10 miesięcy. Założenia i plany kreślone 5 lat temu na nadchodzącą  przyszłość były bardzo ambitne, a jak na dzień dzisiejszy wygląda ich realizacja?

Przypomnijmy założenia:

Cytuj
Etap pierwszy:

Skierowanie kampanii do wewnątrz czyli do mieszkańców miasta poprzez np:

    wykorzystanie znanych osobistości pochodzących z Suwałk,
    kampanię w lokalnych mediach,
    konferencje prasowe,
    produkcję gadżetów


W tym miejscu zaproponowano aby maskotką Suwałki był biały miś ubrany w koszulkę z logo i hasłem reklamowym Suwałk.
Dalsze działania w tym zakresie to:

    nagranie piosenki (przeboju) o Suwałkach wraz z teledyskiem,
    uruchomienie oficjalnego bloga Prezydenta Miasta Suwałk,
    organizacja konkursów dla mieszkańców Suwałk

Znanych osobistości pochodzących z Suwałk i promujących miasto nie zauważyłem, ale gadżety, Misa i logo - owszem. Piosenki/przeboju o Suwałkach nie kojarzę. Prezydent Miasta uruchomił swoją stronę, która w czasie kampanii zawierała sporo informacji, a obecnie wygląda tak: czeslawrenkiewicz.pl, czyli jest pusta. Konkursy dla mieszkańców są: letni oceniający ogrody i zimowy oceniający świąteczną luminację. Wydaj mi się jednak, że ich tradycja jest starsza niż Strategia.   
Podsumowując: promowanie samej marki i logo Miasta (Pogodne Suwałki, gadżety, Miś) poszło całkiem nieźle.


Cytuj
Etap drugi – kampania zewnętrzna

Organizacja wydarzeń specjalnych:

    Maraton rolkowy (np. Suwałki-Sejny-Szypliszki-Suwałki lub Suwałki-Mariampol)
    Triathlon łączący pływanie, jazdę na rowerze oraz biegi
    Ogólnopolska Liga Darta,
    Mistrzostwa wspinaczkowe,


Organizacja nowych atrakcji do aktywnego spędzania czasu:

    Park linowy na bulwarze nad Czarną Hańczą,
    Utworzenie tras do jazdy na quadach,
    Budowa profesjonalnej trasy nart biegowych z Suwałk do Szelmentu,
    Lodowisko


Organizacja wydarzeń medialnych:

    Podróże kulinarne pod roboczym hasłem „Suwałki - kraina smaku”,
    Szersza promocja cyklicznych imprez kulturalnych Suwałk (zwłaszcza tych o dużej renomie)


Opracowanie i produkcję jednej obszernej broszury dotyczącej Miasta Suwałki zawierającej atrakcje turystyczne Suwałk, potrawy, sklepy, puby, mapki, atrakcje w okolicach itp.

Zmiany w zakresie strony internetowej poczynając do adresu url (i zagadnień technicznych) po zwiększenie interaktywności witryny.

Prowadzenie właściwej polityki medialnej polegającej na intensywnym  pielęgnowaniu kontaktów z dziennikarzami opartych na dwustronnym komunikowaniu się (nadawca informacji ↔ odbiorca informacji).

Ożywienie bazy noclegowej


Mam nadzieję, że te maratony, triathlony, mistrzostwa, parki linowe i inne wymienione wyżej cuda, zostaną wkrótce wyciągnięte jak przysłowiowy as z rękawa, bo czasu do końca bieżącej "pięciolatki" pozostało niewiele. Przypomnę tylko, że stworzenie tej pięknej wizji kosztowało miasto 50 tys. zł. 

Offline Maniac

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 201
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #31 dnia: 28 Lut, 2015, 22:56:19 »
Jak dla mnie to nic nie warte. Nam nie potrzebne kolejne nic, Suwaki potrzebują pozbycia się z miasta ciężarówek. Reszta jest na nic skoro nic na siebie nie zarabia i do wszystkiego my podatnicy dopłacać musimy. Żadne misie czy inne gadżety nie dadzą nam spokoju, a nasze władze nie mając szacunku "wyżej" dalej będą wodzone za nos że jak nie 2015r to 2017 a dziś to już 2019r a za 2-3 lata to będzie 2050r.

Offline andreak

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 115
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #32 dnia: 01 Mar, 2015, 19:07:42 »
W czasach 50 pryszczy na zadku celebreja i słodziachnych internetowych kotków, każdy przejaw ciekawej informacji - na dodatek podanej w przejrzystej formie z dołączonymi prostymi i konkretnymi uwagami (trzymanie ręki na pulsie ważnych lokalnych spraw też jest nie do przecenienia) - zasługuje na odpowiedzialny komentarz. Oto on:

hmmm...
"Źle nazwać rzeczy, to powiększać nieszczęścia świata". - Albert Camus