Autor Wątek: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015  (Przeczytany 13653 razy)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4515
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Sty, 2011, 15:33:27 »
Dotyczy Strategii , więc chyba wrzucę w tym wątku  :)


Będzie logo, sztandar i "jeden" herb Suwałk

W Strategii Promocji Miasta jest zapis dotyczący stworzenia Systemu Identyfikacji Wizualnej. Kilka miesięcy wcześniej ratusz tłumaczył, że zadaniem wykonawcy będzie również opracowanie propozycji logotypu miasta. Zgodnie z wytycznymi ma być uniwersalny i budzący dobre skojarzenia. Już niebawem suwalczanie przekonają się, czy w logo będzie litera „S” czy może coś zupełnie innego.


Więcej: http://www.suwalki.info/wiadomosci-9446-Bedzie_logo,_sztandar_i_jeden_herb_Suwalk.html

Przyznam, że jestem ciekawy tego logotypu. Oby nie był tak artystyczny jak logotyp Podlasia, który przypomnijmy wygląda tak  ;D:


Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2703
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Sty, 2011, 19:14:43 »
Wątek o logo wydzielony i dodana oddzielna ankieta :) zachęcam do głosownia :) TUTAJ

Offline MIM

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 61
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #17 dnia: 13 Mar, 2012, 08:11:56 »
Powiem tak : stronka i administrator jest i są to grube pieniądze z UE http://www.basniowasuwalszczyzna.pl/index1.htm?task=art&id=404795  Jednak jak wejdziemy na atrakcje lub pensjonaty to zdjęcia wyglądają nie baśniowo a dramatycznie i myślę że  Gryson się ze mną zgodzi, oczywiście są przebłyski ale giną w tłumie. Ja proponuję żeby UM zorganizował konkurs fotograficzny pod tytułem reklama Suwalszczyzny z kategoriami typu pensjonaty (chodzi tu o zrobienie zdjęć tym najbiedniejszym żeby niebyło tam kiczowatych zdjęć,a tym bogatszym otworzyć oczy ,a ich już będzie stać na wynajęcie fotografa ) sporty, atrakcje, przyroda, krajobrazy i nie mówię tu o zdjęciach z powietrza ponieważ  już je tam widziałem i są prawie idealne. Nagrody powinny być w tysiącach złotych żeby fotografowie tacy jak Gryson poświęcili swój czas (byłem na stronie www)  a pory roku mamy cztery.  Ocena takiego konkursu nie powinna leżeć w opini publicznej lecz powinna składać się z poważnych marketingowców z Polski żeby mogli odczytać  przekaz fotografii a nie tylko wygląd. Niestety Suwalscy marketingowcy potrafią tylko marnotrawić unijne pieniądze na coraz to nowe kiczowate stronki www plakaty i foldery z drastycznymi zdjęciami .

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2703
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #18 dnia: 19 Kwi, 2013, 13:30:50 »
Takich informacji się dokopałem na stronie UM:


"Współczesna" przeciwko Suwałkom

    Z powodu błędnie podanych oraz wykreowanych przez Gazetę Współczesną informacji dotyczących serialu telewizyjnego, który miał być nagrywany w Suwałkach - firma produkująca serial podjęła decyzję, że nie będzie on realizowany na terenie Suwałk i okolic. Przez nierzetelność dziennikarza Gazety Współczesnej - Suwałki straciły szansę współpracy przy tej produkcji.
 
    W marcu tego roku, do Urzędu Miejskiego w Suwałkach, zgłosiła się firma producencka, która poprosiła nas o pomoc merytoryczną oraz techniczną przy realizacji serialu. Akcja miała toczyć się w Suwałkach i okolicy. Pomoc suwalskiego Urzędu Miejskiego miała polegać na wsparciu przy znalezieniu planów zdjęciowych, gdzie filmowcy mogli by realizować ujęcia do serialu. Pomogliśmy w tym oraz pozostaliśmy otwarci na dalszą współpracę.
 
    Ustaliliśmy też, że przed świętami Wielkanocnymi poinformujemy opinię publiczną o tym, że w Suwałkach będzie kręcony serial. Wystosowaliśmy na ten temat oficjalny komunikat, który niestety został przekształcony i opublikowany niezgodnie z prawdą w wydaniu suwalskiej Gazety Współczesnej w dwóch oddzielnych artykułach, które ukazały się na stronie internetowej www.wspolczesna.pl w dniach 03 i 07 kwietnia 2013 roku. Publikacje spowodowały, że firma producencka postanowiła wycofać się z realizacji serialu w Suwałkach z powodu negatywnie nacechowanych materiałów, które jeszcze raz podkreślamy - mijały się z prawdą oraz były kreowane przez autora tekstów.
 
Informację zamieszczono: 17.04.2013r.

Offline RED-DRAGON

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Kwi, 2013, 12:31:42 »
Kiedy ostatnio przeczytałem, iż pewien Pan, który już pokazał co potrafi... zepsuć został z-ca dyr. SOK to mnie przesiliło...

Może czas się zebrać - jest na forum grupa całkiem :-) kreatywnych i światłych mieszkańców naszego miasta i zacząć wskazywać miastu, konkretnym osobom, ze coś jest nie hallllooooo

Taka refleksja (wskazana zresztą przez znajomego): dlaczego nowe pomieszczenia na stadionie WIGIER stoją puste a miasto planuje remont dawnego hotelu Suwalszczyzna, bo ma problemy lokalowe - czy nie można tam umieścić np. Wydziału/ów zajmujących się własnie sportem i turystyka czy promocją???

Lub/Albo jakie realne działania podejmuje miasto celem zwiększenia inwestycji - dających realne miejsca pracy i możliwości rozwoju w naszym mieście... nie dla kolegów i znajomych tylko dla ludzi którym SIĘ CHCE tylko nie mają gdzie...

Itd... Itp...

Może FORUM LUDZI CHCĄCYCH mogłoby coś rzeczywiście zmienić w naszej suwalskiej grajdołkowej mentalności władzy ?

Najbardziej mi zal traconych szans: protest w sprawie obwodnicy - a w zasadzie jej braku z koncertem disco-polo, wydarzenie komentowane i pokazywane we wszelkich ogólnopolskich mediach... dlaczego nikt nie pomyślał, aby był to koncert BLUESOWY - mamy blokadę i promocję SUWALSKI BLUES FESTIWAL w jednym  :facepalm:  30 sekundowe spoty promujące festiwal w ogólnopolskich mediach kosztowałyby miasto/ SOk kilkaset tysięcy złotych - a można mieć to za freee,

reklama festiwalu w Suwałkach za 30 tys. zł. niby nie dużo - ale może lepiej byłoby zainwestować to w reklamę - ale w Warszawie i np. zrobić wielkogabarytową instalację w kształcie gitary bluesowej i drogowskazem do Suwałk...

O Social Media już nie wspominając.... NAWET NIE MA OFICJALNEGO FUNPAGE festiwalu!!! za 30 tys można super akcję SM przeprowadzić... z dużo lepszym feedback dla miasta i imprezy...

Albo akcja chłopaków, którzy zrobili http://www.wirtualne.xn--suwaki-6db.org/ - miasto całkiem ekipę olało - a sąsiednia Łomża za wirtualny spacer tylko po rynku zapłaciła całkiem fajną sumę dla zewnętrznej firmy, a w Suwałkach olewka - mają za free i nawet nie docenią i nie promują  :facepalm:


I na koniec plączą teraz, ze serialu nie będzie - może to dobrze - skoro sam Prezydent powiedział w jednym z wywiadów, iż Suwałki miały być tam małym zapadłym miasteczkiem na prowincji.... Ale jak mówi stara zasada czy dobrze, czy źle - aby nazwy nie przekręcili...

No - to co ? 

RUN FOREST! RUN!

Offline wojtek_kosynier

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 774
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Kwi, 2013, 18:15:17 »
Generalnie się zgadzam, ale możesz rozwinąć myśl: "Kiedy ostatnio przeczytałem, iż pewien Pan, który już pokazał co potrafi... zepsuć został z-ca dyr. SOK to mnie przesiliło..."? Co zepsuł?

Offline RED-DRAGON

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Kwi, 2013, 22:49:50 »
Wojtku dajmy spokoj polityce....

Offline wojtek_kosynier

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 774
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Kwi, 2013, 00:05:17 »
Nie chcę, broń Boże, dyskutować o polityce. Chce się jedynie upewnić czy mówimy o tym samym panu? Nie jeden Gałązka na tym świecie...

Offline RED-DRAGON

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Kwi, 2013, 11:31:34 »
 to jeśli "zbieżność nazwisk przypadkowa" to przepraszam serdecznie zainteresowanych  ???

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2703
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Maj, 2013, 16:19:23 »
Pogodne Suwałki na Facebooku informują:

Najbliższą czwartkową „Kawę czy herbatę?” (23 maja) Telewizja Polska wypije w Suwałkach. Nasze miasto zostało wyróżnione w ten sposób jako jedno z najlepiej wykorzystujących w Polsce dotacje unijne. Plenerowe studio ulokuje się przed Suwalskim Ośrodkiem Kultury. Gotować będzie Marcin Budynek. Program rozpocznie się o szóstej rano i potrwa do godziny ósmej.

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2703
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>

Offline Sayer

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 111
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Sie, 2013, 21:29:11 »
Raporcik o stanie miasta w 2012 roku -> http://www.um.suwalki.pl/wp-content/uploads/2013/06/Raport-o-stanie-miasta_do-druku_23_08_2013.pdf
Jak widać z linku nowa strona UM korzysta z WordPressa  :facepalm:
Co z ciekawych info ?
- mieszkańców nam nie ubywa (statystycznie)
- mamy więcej kobiet niż mężczyzn  :spoko:
- 127 kobiet przebywało w izbie wytrzeźwień  :o
- 1759 Niemców korzystało z komputera w biblitotece na E. Plater  :o
- było 535 kradzieży oraz 36 kradzieży samochodu  :dokitu:
- przestępczość korupcyjna zwiększyła się o 237%
itd  :kawka:

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4515
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #27 dnia: 31 Sie, 2013, 18:53:34 »
Wątek dotyczy promocji miasta, dlatego odniosę się tylko to tego.

W pieszym poście wymienione zostały etapy kolejnych działań, część z nich wdrożono, ale chyba jeszcze dużo pozostało do zrobienia. Nawet bardzo dużo. Miały być nowe wydarzenia i atrakcje .... nie ma (lub niewiele), a właśnie to wydaje mi się kluczowym elementem promocji. Nie maskotki, gadżety, foldery które są uzupełnieniem, ale nowe wydarzenia.

Suwałki Blues Festival jest najlepszym przykładem promocji miasta i żadne z zaplanowanych działań nie może się z nim równać. Już przed SBF-em jest medialny szum, piszą o tym portale nie tylko branżowe, a ludzie ciągną do nas ze wszystkich zakątków Polski (i nie tylko). Echa Festiwalu rozbrzmiewają jeszcze długo po jego zakończeniu ... i o to chodzi.

Brakuje mi nowych podobnych inicjatyw, którymi można by przyciągnąć ludzi na dłużej do Suwałk.

Cytuj
Jak widać z linku nowa strona UM korzysta z WordPressa  :facepalm:
Kilka znanych brandów też korzysta z WP http://en.wordpress.com/notable-users/, a zapewne stać ich na autorskie skrypty.

Ja bardziej czekam na zapowiadane uruchomienie oficjalnego bloga Prezydenta Miasta Suwałk. Inni mieszkańcy zapewne też.

Offline Sayer

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 111
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #28 dnia: 01 Wrz, 2013, 06:19:38 »

Kilka znanych brandów też korzysta z WP http://en.wordpress.com/notable-users/, a zapewne stać ich na autorskie skrypty.


Nie zauważyłeś drobnego szczegółu - wymienione firmy w linku mają BLOGI (sprawdziłem NY TIMES, CNN, GM, Forbes, UPS ) na WP a nie strony bo WP to platforma blogowa.
Jakby Prezydent miał bloga na WP to ok, ale strona UM ? Kto co lubi.
Poza tym koszt wykonania tego to 17 tys zł - jak dla mnie to przesada.
« Ostatnia zmiana: 01 Wrz, 2013, 06:24:24 wysłana przez Sayer »

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4515
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #29 dnia: 01 Wrz, 2013, 09:52:38 »
Zauważyłem i dlatego nie napisałem, że stoją na silniku WP, tylko, że korzystają z jego rozwiązań.

Cytuj
... bo WP to platforma blogowa
Tak było kiedyś. Uwzględniając dostępne rozszerzenia można na tym postawić dosłownie wszystko i wg mnie to bardzo dobry CMS pod miejski portal. Jeśli uważasz inaczej - podaj jakie ograniczenia/niedogodności ma strona UM wynikające z użytego silnika, bo ja ich nie widzę.

Odnośnie ceny. 17 k za postawienie strony na darmowym skrypcie to na pewno dużo. Jednak nie sądzę, że "koszt wykonania" obejmował tylko wgranie plików na serwer. Specyfikacja tego zamówienia nie rzuciła mi się w oczy (o ile była publikowana), więc trudno polemizować czy to dużo czy mało, nie wiedząc co w tej cenie miało być zrobione.