Ankieta

Jak oceniasz Strategię Promocji Miasta?

bardzo dobrze
2 (12.5%)
dobrze
3 (18.8%)
dostatecznie
5 (31.3%)
miernie
3 (18.8%)
niedostatecznie
1 (6.3%)
nie czytałem i nie intersuje mnie to
2 (12.5%)

Głosów w sumie: 13

Autor Wątek: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015  (Przeczytany 7274 razy)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« dnia: 30 Gru, 2009, 10:06:28 »
Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015

Na stronie Urzędu Miasta Suwałki pojawił się niniejszy dokument, będący planem marketingowym dla naszego miasta na kolejnych pięć lat (pobierz plik)
Strategię opracowała zewnętrzna firma specjalizująca się w kreowaniu wizerunku - WYG International. Całość zawiera 56 stron, w tym dużo zagadnień teoretycznych, więc poniżej przedstawiam najbardziej istotne tezy.

Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015 jest dokumentem, którego realizacja ma zapewnić Suwałkom przewagę konkurencyjną nad innymi miastami, wykreowanie pozytywnego wizerunku miasta,  poznanie potrzeb i popytu konsumentów na określone produkty miejskie: turystyczne, mieszkaniowe, inwestycyjne, socjalne, handlowo-usługowe, oświatowo – kulturalne oraz rekreacyjno sportowe,

Na podstawie otrzymanej dokumentacji oraz przeprowadzonych badań, opracowano analizę SWOT Urzędu Miasta jako jednostki terytorialnej. Wg mnie jest to bardzo ważna część dokumentu stanowiąca punkt wyjścia do budowy strategii, więc przedstawiam w całości:

ANALIZA SWOT


Otoczenie wewnętrzne

Mocne strony:
1. Położenie geograficzne - bliskość jezior, lasów, parków krajobrazowych,
2. Położenie przygraniczne: z Litwą (ok. 30 km), Obwodem Kaliningradzkim Rosji (ok. 68 km) oraz Białorusią (ok. 125 km)
3. Suwałki usytuowane są przy drodze krajowej nr 8, która jest jednocześnie główną drogą łączącą państwa nadbałtyckie z Europą Zachodnią,
4. Ekologia - czystość powietrza i wód,
5. Wysoki potencjał rozwojowy,
6. Słowiańska życzliwość i gościnność mieszkańców,
7. Potencjał do budowy centrum obsługi ruchu turystycznego Ziemi Suwalskiej,
8. Brak uciążliwego przemysłu,
9. Niski poziom cen usług,
10. Wysoka rozpoznawalność Suwałk z racji telewizyjnych prognoz pogody,
11. Istnienie Suwalskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A. oraz Parku Naukowo- Technologicznego Polska-Wschód Sp. z o.o.,
12. Dobry stan szkolnictwa.

Słabe strony
1. Położenie geograficzne - daleko, miasto zbyt odległe,
2. Słaba dostępność komunikacyjna,
3. Niedoinwestowanie w infrastrukturę techniczną,
4. Niedoinwestowanie w infrastrukturę usług turystycznych,
5. Odpływ młodej i wykształconej siły roboczej,
6. Mała atrakcyjność inwestycyjna,
7. Brak wyróżnialnej marki Miasta Suwałki.


Otoczenie zewnętrzne

Szanse
1. Walory przyrodnicze i piękno krajobrazowe Ziemi Suwalskiej,
2. Potencjał do rozwoju krajobrazowej turystyki aktywnej: pieszej, rowerowej, kajakowej, narciarskiej (zjazdowej, biegowej), quadowej, rolkowej, wędkarskiej,
3. Ośrodek narciarski Szelment,
4. Nowe planowane inwestycje będące atrakcjami turystycznymi - aquapark, hala widowiskowo - sportowa, sala koncertowo - teatralna, ściana wspinaczkowa,
5. Nowe inwestycje poprawiające zalety Suwałk jako miasta (centrum handlowe Plaza, remonty dróg, mieszkania),
6. Droga S8 - Via Baltica (poprawa standardu do poziomu drogi ekspresowej)
7. Kuchnia regionalna,
8. Duża aktywność władz samorządowych,
9. Fundusze unijne,
10. Wsparcie unijne (Via Baltica, Rail Baltica, etc.).

Zagrożenia
1. Surowy, kontynentalny klimat,
2. Istniejące silne stereotypy nt. Suwałk - zacofane, „zamrożone” fizycznie i w rozwoju,
3. Miasta konkurujące w sąsiedztwie: Augustów, Ełk,
4. Opóźnienia w realizacji budowy drogi ekspresowej Via Baltica,
5. Niskie zainteresowanie inwestorów,
6. Brak silnego lobby Suwałk na szczeblu samorządowym i rządowym,
7. Brak silnej współpracy samorządu miasta z samorządem powiatowym w zakresie promocji Miasta Suwałki i Ziemi Suwalskiej. Jest to sytuacja utrudniająca działania promocyjne,
8. Postrzegana słabość służby zdrowia (opinia z konsultacji).


Po analizie dotychczasowego wizerunku Miasta Suwałki – określono 3 podstawowe elementy, na podstawie których powinno budować się dalszą strategię marketingową tj.:
• Miasto aktywnej turystyki (jako główne).
• Położenie geograficzne Miasta Suwałki na pięknym Pojezierzu Suwalskim (jako dodatkowe).
• Jako wariant inwestycyjny - położenie przygraniczne (jako dodatkowe)

Określono także kluczowe przesłanie dla budowanej marki miasta, którym jest hasło: Pogodne Suwałki
Odnosi się to do jednoznacznych skojarzeń Suwałk z pogodą (mapą pogody), klimatem i położeniem. Stanowi także podstawę do stworzenia Systemu Identyfikacji Wizualnej, czyli odzwierciedlenia tego hasła w różnych formach graficznych (logo, prezentacje, materiały promocyjne,  flagi , sztandary itp)

Najważniejsza część strategi to część realizacyjna podzielona na etapy:

Etap pierwszy:

Skierowanie kampanii do wewnątrz czyli do mieszkańców miasta poprzez np:
  • wykorzystanie znanych osobistości pochodzących z Suwałk,
  • kampanię w lokalnych mediach,
  • konferencje prasowe,
  • produkcję gadżetów

W tym miejscu zaproponowano aby maskotką Suwałki był biały miś ubrany w koszulkę z logo i hasłem reklamowym Suwałk.
Dalsze działania w tym zakresie to:
  • nagranie piosenki (przeboju) o Suwałkach wraz z teledyskiem,
  • uruchomienie oficjalnego bloga Prezydenta Miasta Suwałk,
  • organizacja konkursów dla mieszkańców Suwałk


Etap drugi – kampania zewnętrzna

Organizacja wydarzeń specjalnych:
  • Maraton rolkowy (np. Suwałki-Sejny-Szypliszki-Suwałki lub Suwałki-Mariampol)
  • Triathlon łączący pływanie, jazdę na rowerze oraz biegi
  • Ogólnopolska Liga Darta,
  • Mistrzostwa wspinaczkowe,

Organizacja nowych atrakcji do aktywnego spędzania czasu:
  • Park linowy na bulwarze nad Czarną Hańczą,
  • Utworzenie tras do jazdy na quadach,
  • Budowa profesjonalnej trasy nart biegowych z Suwałk do Szelmentu,
  • Lodowisko

Organizacja wydarzeń medialnych:
  • Podróże kulinarne pod roboczym hasłem „Suwałki - kraina smaku”,
  • Szersza promocja cyklicznych imprez kulturalnych Suwałk (zwłaszcza tych o dużej renomie)

Opracowanie i produkcję jednej obszernej broszury dotyczącej Miasta Suwałki zawierającej atrakcje turystyczne Suwałk, potrawy, sklepy, puby, mapki, atrakcje w okolicach itp.

Zmiany w zakresie strony internetowej poczynając do adresu url (i zagadnień technicznych) po zwiększenie interaktywności witryny.

Prowadzenie właściwej polityki medialnej polegającej na intensywnym  pielęgnowaniu kontaktów z dziennikarzami opartych na dwustronnym komunikowaniu się (nadawca informacji ↔ odbiorca informacji).

Ożywienie bazy noclegowej


Zainteresowanych wyrażeniem swojej opinii na temat dokumentu zapraszamy do wnoszenia uwag pisząc na adres mailowy strategia@um.suwalki.pl

Proponuję podjąć wyzwanie, zapoznać się ze Strategią i zgłaszać własne propozycje, które będą dopisywane poniżej i przesłane zbiorowo do Urzędu Miasta.
Przedstawione wyżej streszczenie nie zawiera uzasadnień dla podejmowania poszczególnych działań, są one szczegółowo opisane w Strategii.

Jako drugi tor dyskusji sugeruję ocenę zasadności zaangażowania zewnętrznej firmy (kosztem 50 tys. zł) do opracowania tego dokumentu oraz jego jakości.


Nasze propozycje do Strategii:

1. Realizacja projektu "Wirtualne Suwałki" - czyli internetowego odpowiednika zasugerowanej broszury informacyjnej o Suwałkach.
Byłaby to interaktywna mapa Suwałk osadzona na stronie internetowej, opartej o technologię Google Map API. Na mapie byłyby zaznaczone w formie markerów takie miejsca jak: bary, restauracje, apteki, kina, muzea , rzędy, banki i wiele innych informacji przydatnych zarówno dla mieszkańców jak i przyjezdnych.

2. Budowa gigantycznego termometru
Ten pomysł pojawił się swego czasu w Wiżajnach. Skoro jednak mamy sie promować na pogodzie - może warto przemyśleć nad takim znakiem rozpoznawczym.

3. Zmiana systemu prezentacji informacji na stronie UM
Przykład - obrazek przedstawiający prędkość wiatru lub temperaturę jest większy od informacji o opublikowaniu niniejszej Strategii. Wg mnie ranga informacji powinna iść w parze z jej wielkością i eksponowaniem na stronie. Przydałoby się zmienić także baner strony.

4. Większe wsparcie dla organizacji społecznych promujących miasto.
Mam tu na myśli chociażby działania Stowarzyszenia Pastwisko.org

5. Stworzenie otwartej galerii internetowej
Zgłaszane byłby do niej zdjęcia mieszkańców, a najlepsze - wyłonione w drodze głosowania,  publikowane byłby na stronie głównej.
« Ostatnia zmiana: 30 Gru, 2009, 19:42:41 wysłana przez noka »

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Gru, 2009, 17:46:08 »
To ja proponuję stworzenie suwalskiej galerii . Ale otwartej (każdy może dodać swoje zdjęcia). Pod patronem UM. I chyba na zasadzie podobnej do Demotywatów, każdy (bez rejestracji) dodaje swoje zdjęcie i jest dodane do poczekalni, tam można je skomentować i ocenić, następnie administrator przegląda i te które zebrały najwięcej pozytywnych opinii daje do głównej galerii. Następnie wystarczy tylko dobra reklama na serwisach typu Onet.pl i Suwałki w oczach turystów wyglądają pięknie :D

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Gru, 2009, 19:34:57 »
Dobry pomysł i ... jest właśnie realizowany  :)

Już niedługo ruszy suwalska galeria internetowa -> www.galeria.suwalki.pl,  tylko zasady będą nieco inne. Zdjęcia wraz z opisem będą publikowane bardziej na zasadzie zaproszenia (autora) lub zgłoszenia (po spełnieniu pewnych warunków). Chodzi o to żeby sprawnie wyselekcjonować dobre fotografie. Galeria prawdopodobnie będzie współpracowała z suwalską galerią funkcjonującą w realu (aby pokazywać prace amatorów interesujących się fotografią). 

Oczywiście nie koliduje to z Twoją koncepcją galerii ogólnodostępnej, w której o wyborze najlepszych zdjęć do TOPu będą decydowały głosy użytkowników. Jestem za - pomysł dopisuję.


Wracając jeszcze do Strategii. Zastanawiam się, czy bez udziału tej firmy nie bylibyśmy w stanie sami opracować podobnych założeń. Na dobrą sprawę w dokumencie nie ma niczego odkrywczego, działania są opisane dość ogólnikowo - trzeba zorganizować to lub przygotować tamto. Znamy własne słabe i mocne strony, nawet bez analizy przez kogoś z drugiego końca Polski. Mamy w Suwałkach ludzi z wiedzą, doświadczeniem i autorytetem. Może lepiej było powołać specjalny komitet złożony z takich właśnie osób i ich opłacić? I włączyć w ten proces organizacje społeczne statutowo promujące nasze miasto i region.
Myślę, że bardziej są nam potrzebni sprawni organizatorzy, niż tęgie głowy do wymyślania idei już wymyślonych. 

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Sty, 2010, 12:23:08 »
Mam następny pomysł (czemu tylko ja z forum ?) Suwalski Bieg Wrześniowy/Sylwestrowy czyli jakaś impreza cykliczna związana ze sportem (generalnie bieg) bo takiej imprezy w  Suwałkach nie ma a myślę że zaproszenie odpowiednich mediów (TVN24 ?) na taką imprezę dobrze pokazywałoby nas w Polsce. Generalnie chodzi o spotkanie się, pobieganie, pośmianie się, dla zabawy a nie dla wyniku. To byłoby dobre dla mieszkańców i dla promocji miasta.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Sty, 2010, 16:45:34 »
Czy to już koniec pomysłów?  :)

Wysłałem zapytanie do kiedy można będzie zgłaszać wnioski społeczne. Przed tą datą wyślemy także nasze pomysły. 

strategia

  • Gość
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Sty, 2010, 12:09:44 »

szanowny użytkowniku noka,
Część analityczna strategii (włącznie z identyfikacją słabych i mocnych stron miasta) powstała przy aktywnym udziale liderów lokalnych, którzy wzięli udział w badaniach jakościowych zrealizowanych metodą zogniskowanego wywiadu grupowego (11 osób) oraz cyklu warsztatów zorganizowanych w Suwałkach w maju ubiegłego roku (34 osoby).
Reprezentowane były środowiska kultury, sportu, turystyki, lokalnego biznesu.
Proszę zatem o niepowtarzanie na forum niesprawdzonych informacji i wprowadzających w błąd innych internautów.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Sty, 2010, 13:43:56 »
Szanowny użytkowniku strategia

Bardzo chętnie ustosunkuję się do zarzutu o wprowadzanie internautów w błąd, tym bardziej, że zarzut ten nie jest zasadny. Oczywiście łatwiej byłoby mi, gdybym wiedział o jaki fragment mojej wypowiedzi chodzi, gdyż ja takiego nie znajduję.

W pierwszym poście rozpoczynającym wątek starałem się jak najwierniej oddać istotne elementy i założenia strategii. Trudno jest w kilku zdaniach przedstawić idee 56 stronicowego dokumentu, dlatego znalazło się odesłanie do źródła oraz wyraźna informacja, że moje opracowanie jest tylko skrótem. Nigdzie nie napisałem, że analiza była przeprowadzona bez udziału lokalnych środowisk, ani że były to koncepcje tylko i wyłącznie zewnętrznej firmy.  Wręcz przeciwnie używałem określeń „opracowano” , „określono”  wskazując na zbiorowy charakter procesu twórczego.

Domyślam się, że istotą naszego sporu będzie moja druga wypowiedź (czyli post nr 3) a dokładniej ostatni akapit, w którym poddaję w wątpliwość zasadność zatrudniania firmy zewnętrznej do opracowania przedmiotowej strategii.

Różnica pomiędzy tymi wypowiedziami jest taka, że w przypadku postu pierwszego zaprezentowałem informacje nie swego autorstwa, natomiast w drugim - wyraziłem wyłącznie własną opinię.  

Posiadanie, formułowanie i wyrażanie własnych opinii nie jest w naszym kraju zakazane i jest istotą każdej publicznej dyskusji czy debaty,  w tym także prowadzonej na niniejszym forum internetowym.

Rozpoczynanie zdań od  „Zastanawiam się, czy ....” „Może lepiej było ...” wyraźnie wskazuje, że rozważania mają charakter  hipotetyczny, a nie stwierdzający fakty. Jest to moja opinia i moje przemyślenia, z którymi nikt nie musi się zgadzać i może napisać własne – zupełnie inne.  Czy jest to wprowadzanie internautów w błąd? Nie, to są wyłącznie moje poglądy, które w przedmiotowej materii pozostają niezmienne. Tym bardziej jestem przekonany o ich słuszności, że jak zostało wskazane powyżej, lokalne środowiska reprezentujące różne branże brały aktywny udział przy tworzeniu strategii.

Podsumowując:
Gdyby jednak okazało się, że w moim streszczeniu (post pierwszy) są błędy wypaczające przesłanie strategii lub informacje wprowadzające kogokolwiek w błąd – zostaną oczywiście poprawione. Proszę wówczas o konkretne cytaty.
Natomiast własnych opinii w tym temacie jak na razie nie zmieniam, choć nie ukrywam, że bardzo mnie interesuje dlaczego tak wiele jednostek samorządu terytorialnego nie opracowuje samodzielnie podobnych strategii. Suwałki oczywiście  nie są tu wyjątkiem.

strategia

  • Gość
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Sty, 2010, 15:24:39 »
Szanowny użytkowniku noka,
Jeśli mamy w sposób rzetelny dyskutować o "Strategii promocji Suwałk" to opierajmy się jednak na faktach.
Bardzo cenię sobie opinie, które opierają się na rzeczywistych przesłankach i faktach.
Jeśli czytaliśmy taką samą wersję strategii, to w rozdziale 1.2 zasady pracy, jest wyraźny zapis o zasadach konsultacji społecznych, z których jasno wynika o udziale lokalnych ekspertów w procesie tworzenia dokumentu.
Proszę mi wytłumaczyć zatem dlaczego pominięto ten istotny fakt.
Myślę, że czasami pomija się niewygodne fakty by snuć własne hipotetyczne opinie i próbować manipulować innymi.


« Ostatnia zmiana: 05 Sty, 2010, 15:29:44 wysłana przez strategia »

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3361
  • Płeć: Mężczyzna
  • << ST. SIERŻANT >>
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Sty, 2010, 15:51:58 »
Najlepiej jak opinia publiczna zamilknie, wtedy "firma zewnętrzna" i garstka (~30) osób będą mieli pełną drogę do popisu. Moim zdaniem jeżeli coś robi się dla ludzi, to przydałoby się tych ludzi czasem wysłuchać i wziąć do serca co myślą.... Może to właśnie tędy prowadzi droga do promocji miasta...
     

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Sty, 2010, 17:23:47 »
Szanowny użytkowniku strategia

Nie jestem specjalistą od kreowania wizerunku, ale wydaje mi się, że kiepski PR robisz tej firmie i racjom które reprezentujesz. Dlaczego zamiast wyprowadzania zmanipulowanych internautów z błędu nadal brniesz w stawianie bezsensownych personalnych zarzutów?

Lansowanie poglądu o tym, że zewnętrzna firma jest zbędna dla opracowywania tego typu strategii na pewno tejże firmie jest nie na rękę. Łudziłem się jednak  nadzieją, że pisząc przedostatnie zdanie swojej poprzedniej wypowiedzi, uzyskam rzeczowe argumenty dlaczego j.s.t. nie robią tego samodzielnie.

Wracając do rzetelnej dyskusji którą wszyscy chcemy prowadzić:

Cytat: strategia
Proszę mi wytłumaczyć zatem dlaczego pominięto ten istotny fakt.

Odpowiedzi udzieliłem już wcześniej pisząc:

Cytat: noka
Całość zawiera 56 stron, w tym dużo zagadnień teoretycznych, więc poniżej przedstawiam najbardziej istotne tezy.
oraz
Cytat: noka
Przedstawione wyżej streszczenie nie zawiera uzasadnień dla podejmowania poszczególnych działań, są one szczegółowo opisane w Strategii.
a także
Cytat: noka
Trudno jest w kilku zdaniach przedstawić idee 56 stronicowego dokumentu, dlatego znalazło się odesłanie do źródła oraz wyraźna informacja, że moje opracowanie jest tylko skrótem.
dodając potem, że
Cytat: noka
Wręcz przeciwnie używałem określeń „opracowano” , „określono”  wskazując na zbiorowy charakter procesu twórczego.

I po tym wszystkim zarzuca mi się pomijanie niewygodnych faktów i manipulację? Link do źródła został podany w pierwszym zdaniu tego wątku. Tak się pomija fakty i manipuluje? Bez komentarza.

Moim zadaniem ani zasady pracy, ani inne uzasadnienia podawane przy konkretnych pomysłach i propozycjach nie były potrzebne do przedstawienia i zrozumienia ogólnych koncepcji strategii. Rozumując przeciwnie, można było wszystkie 56 stron tu wkleić. Tylko po co,  skoro źródło jest w zasięgu kliknięcia myszką dostępne dla każdego?

Jeśli ten punkt jest tak istoty dla prawidłowego zrozumienia przesłania  strategii to proszę bardzo, oto on:

Cytat: Strategia Promocji Suwałk, WYG International
1.2 ZASADY PRACY

Zasada poufności
Z racji faktu, iż „Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015” jest dokumentem, którego realizacja ma zapewnić Suwałkom przewagę konkurencyjną, prace na etapie analitycznym i twórczym prowadzono z zachowaniem dyskrecji. Zespół redakcyjny, zgodnie ze standardami marketingowymi i przepisami prawa, podda pod dyskusję publiczną gotowy dokument strategiczny. Do decyzji władz miasta pozostaje zachowanie w poufności niektórych rozwiązań zawartych w Strategii, które mogą ewentualnie być naśladowane przez konkurencję.
Zasada konsultacji społecznych

Z zasadą poufności nie kłóci się zasada konsultacji społecznych. Eksperci, przedstawiciele samorządów, inwestorzy, osoby aktywne w sektorze turystycznym, osoby uczestniczące w badaniach jakościowych i ilościowych były zapoznawane z założeniami i pomysłami do Strategii, a ich opinie i rezultaty badań wpłynęły w poważnym stopniu na kształt dokumentu i zawarte w nim wnioski. Zgodnie z ustaleniami z Urzędem Miejskim zostały przeprowadzone 3 warsztaty konsultacyjne w dniach 18 i 19 maja 2009r.
Zasada stałego kontaktu z Klientem

Zespół in corpore i poszczególni eksperci oraz specjaliści przez cały czas pozostawali w kontakcie z Urzędem Miejskim w Suwałkach. Przedstawiciele Klienta byli stale informowani o przebiegu prac, a zespół na bieżąco reagował na ich uwagi i zapytania. W tym miejscu zespół chciałby wyrazić podziękowanie całemu zespołowi Urzędu Miejskiego za ciągłą i merytoryczną współpracę.
Zasada staranności i dochowania standardów

Na każdym etapie prac przestrzegano standardów branżowych konsultingu i planowania marketingowego, prace prowadzono starannie, z zaangażowaniem i przy dochowaniu możliwie najwyższego poziomu merytorycznego.
Strategia

I niech każdy sam oceni wagę tego punku w kontekście naszej dyskusji.
Dla mnie jest on tylko potwierdzeniem mojego stanowiska, że udział obcej firmy jest tu zbędny. I nie jest to zdanie odosobnione. W lokalnych mediach informujących o pracach nad strategią wielu Suwalczan  miało podobne odczucie. Jako mieszkańcy chcemy i mamy prawo wiedzieć dlaczego Urząd Miasta nie wykonuje tego samodzielnie, wydając publiczne pieniądze. Jest chyba na to jakieś logiczne wytłumaczenie? Na poznanie tego wytłumaczenia właśnie liczyłem. Czy dziedzina jaką jest marketing non profit wykracza poza rozumowanie urzędników i lokalnej elity intelektualnej? Czy może badania są tak trudne i skomplikowane, że wymagają wiedzy specjalistycznej? A może po prostu ktoś z zewnątrz musi pokazać palcem - tu trzeba zrobić tak a tam inaczej, bo to przynosi lepszy efekt?
Na takie pytania chciałbym  usłyszeć odpowiedzi (i wielu mieszkańców Suwałk także) - bo w tym zakresie mam wątpliwości.   
 
Pisanie w stylu „jeśli czytaliśmy taką samą wersję strategii” i twierdzeń o manipulacji, ukrywaniu faktów i tym podobnych, wskazuje, że nie szanujesz mnie drogi użytkowniku jako partnera w dyskusji. A cytowana zasada konsultacji społecznych to chyba tylko książkowy frazes.
W tym kontekście nie dziwi mnie „wielkość” informacji o możliwości zobaczenia strategii i zgłaszania wniosków na stronie głównej UM:


Hejek

  • Gość
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Sty, 2010, 12:35:15 »
Strategia, strategia, ale jak sie ona ma do kliki rodzinno-towarzyskiej. Ona rządzi miastem. Nic jej nie wzrusza. Zadne wpadki, zadne wyroki.

Fineasz

  • Gość
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Sty, 2010, 17:41:33 »
Racja Hejek,  racja :(

Offline grUsznikowski

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 34
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Sty, 2010, 21:22:48 »
moze ja nie na temat ale czy jest jakis plan zagospodarowania budynkow albo terenu po starej jednostce na pulaskiego ten budynek nr14 jest straszny od wielu lat tam stoi wogle ten teren jest straszny

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Lut, 2010, 13:33:25 »
I coś się w tym temacie ruszyło ?
Noka, posłałeś już propozycje ?

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5255
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Strategia Promocji Miasta Suwałki na lata 2010-2015
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Lut, 2010, 17:08:01 »
Nie posłałem i już wyjaśniam dlaczego.

Jak wcześniej wspomniałem, wysłałem na wskazany e-mail pytanie do kiedy można nadsyłać propozycje (przez długi czas nie było takiej  informacji) Zamiast odpowiedzi zarejestrował się użytkownik "strategia" próbujący udowodnić jakieś dziwne tezy o manipulacji i wprowadzaniu w błąd internautów. Potem na jednym z portali informacyjnych (chyba suwalki.info) przeczytałem wypowiedź zniesmaczonego rzecznika prasowego UM , ze nadsyłane propozycje są nie na temat, a ich wiarygodność wątpliwa, z uwagi na anonimowość autorów.

Wygląda to jak za komuny - jak nie dołączysz życiorysu, adresu i peselu to nie licz na poważne traktowanie. Wnioskuję z tego, ze te konsultacje społeczne to poprostu formalny punkt wdrażania określonej procedury, a nie faktyczna chęć poznania co na ten temat sądzi opinia publiczna. Obym się mylił.

Naszych wniosków nie wysyłam. Są one dostępne publicznie i jak sądzę znane osobom zaangażowanym w tworzenie strategii. Przy braku dobrej woli nie ma znaczenia czy zostaną wysłane, czy wyryte na ścianach Ratusza. A przy odrobinie woli dobrej, ktoś sobie wejdzie na Forum i przeczyta. Link do dyskusji przesłałem w pierwszym e-mailu.