Autor Wątek: Oszust  (Przeczytany 6756 razy)

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Sty, 2013, 20:20:52 »
Dziś w godzinach popołudniowych, odebrałam telefon z niewyświetlonego numeru. Oczywiście zaznaczono,że rozmowa jest nagrywana. Pani powołała się na moje nazwisko i przedstawiła ofertę dla stałych klientów. Otóż, jeśli mam zepsuty jakikolwiek sprzęt domowy do 4000 tys. zł, to w ramach promocji, mogę zgłosić go do naprawy. Monter przyjdzie do domu i dokona naprawy.
Podziękowałam, twierdząc,że mam własnych rzemieślników i nie korzystam z niepewnych źródeł a obcy ludzie nie będą się po moim domu kręcili.

Jednak nie mogłam zaznać spokoju i wieczorem zadzwoniłam do Orang-u. Dość miły młody człowiek, był zdziwiony, ale prosił,abym chwilę poczekała i dowie się dokładnie. Okazało się,że to kolejny przekręt.

Zaraz powiadomiłam moją 90-letnią sąsiadkę, która również ma telefon w Orange. Okazało się,że Ona również miała taki telefon i słuchając moich wskazówek, odłożyła słuchawkę.

Dlatego piszę, że sposoby oszustwa są nieograniczone, tak samo jak pomysły na nie. Nie dajmy się oszukiwać.

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #16 dnia: 20 Lut, 2013, 01:33:54 »
Kolejna metoda oszustwa. Dotyczy otrzymywania tzw. głuchaczy na telefon komórkowy.
Cytuj
Media ostrzegają, że pod żadnym pozorem nie powinniśmy oddzwaniać na nieznany nam numer telefonu. Urząd Komunikacji Elektronicznej otrzymał sygnały o nowym zjawisku, którego skala nabierała niepokojącego wymiaru.

Mechanizm jest prosty. Otrzymujemy krótki sygnał połączenia z naszym telefonem, po czym ten sygnał zanika.
Na wyświetlaczu telefonu identyfikuje się nam numer dzwoniącego np.  o kierunkach +243 XXXXXXXX czy +225 XXXXXXXXX, co może sugerować numer krajowy kierunkowy np. 22 Warszawa, czy 24 Płock. Ale nic bardziej mylnego, to są kierunki z Republiki Konga i Wybrzeża Kości Słoniowej. Każde nasze oddzwonienie na taki numer telefonu generuje znaczne koszty przeliczane z kursu dolara, euro itp. A zapłacić niestety za połączenie trzeba. Interia.pl


Bądźmy ostrożni i rozważni.

Offline david565

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oszust
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Mar, 2013, 17:17:54 »
Kumpel właśnie oddzwonił na podobny numer i mial 400 zł do zapłaty. :| Ale operator  nie obciążył go rachunkiem więc wszystko wyszło ok.

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #18 dnia: 03 Mar, 2013, 19:01:19 »
Miał chłopak szczęście, jednak myślałam,że młodzi ludzie są bardziej czujni. Chociaż.....zawsze byłam czujna i nieufna, a przed laty kieszonkowiec mnie okradł. Niby chciał pomóc mi ze sprawunkami, torby mu nie oddałam,ale w trakcie szarpaniny, portfel zniknął. :facepalm:
Dlatego jestem bardzo ''cięta'' na wszelkich oszustów i naciągaczy.

Offline david565

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 239
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oszust
« Odpowiedź #19 dnia: 05 Mar, 2013, 05:29:26 »
Dla mnie tacy ludzie którzy kradną to tzw Plebs Społeczny, ludzie drugiej kategorii. 

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Mar, 2013, 12:57:01 »
Nowa metoda  :-\  Mam lekkie rozdwojenie jaźni, czy o takich metodach powinno się pisać w prasie. Z jednej strony -przestroga, z drugiej -poddanie pomysłu na oszustwo.

Włamują ci się do skrzynki pocztowej i zabierają leżące tam rachunki. Po kilku dniach wrzucają je z powrotem. Dla ciebie są identyczne. Ale uwaga! Oszuści zmieniają na nich... numer konta bankowego, na które trzeba wpłacić należność! Jeśli przelejesz na nie pieniądze, trafią do kieszeni złodziei! Oto nowy sposób na wyłudzanie, który pojawił się w Szczecinie (woj. zachodniopomorskie). Ale kto wie, czy kanciarze nie działają już w całej Polsce?

http://www.fakt.pl/Czy-kanciarze-nie-dzialaja-juz-w-calej-Polsce-,artykuly,203571,1.html

Najlepsza ochrona przed oszustem, sprawdzać poprzednie rachunki i podane tam nr. kont.

Offline mar-p

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oszust
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Mar, 2013, 21:43:41 »
Jeżeli dokonujemy przelewów z własnego konta internetowego, wtedy mamy zdefiniowane rachunki odbiorców i taki numer nie przejdzie.

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Mar, 2013, 23:27:04 »
Musisz pamiętać, że wiele osób nie korzysta z takiej usługi. Mam wielu znajomych,którzy płacą na poczcie lub bankach.

Sama płacę przez internet,ale moim starszym ode mnie ;) sąsiadkom chodzimy płacić do placówki bankowej.

Offline freshplay

  • Nowy
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Oszust
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Kwi, 2013, 13:30:59 »
Pod koniec ubiegłego roku przyszedł do nas (okolice Suwałk) Pan który podał się za przedstawiciela PGE (Polskiej Grupy Energetycznej) ale już pod nazwą Energetyczne Centrum, tłumacząc, że PGE zmieniła nazwę na EC (podobnie jak to zrobiła TP na Orange) . I w związku ze zmianą nazwy konieczne jest podpisanie nowej umowy. A to same korzyści bo miały przychodzić już nie jeden a dwa rachunki - jeden za prąd, drugi za licznik no i trzeci o którym Pan nie raczył wspomnieć dodatkowe ubezpieczenie. Pytałam Pana z dobrych dziesięć razy (o ile nie więcej) czy aby na pewno jest z PGE - za każdym razem odpowiedzieć twierdząca.

Prawdopodobnie temu Panu udało by się nas nabrać gdyby nie to, że dosłownie dzień wcześniej w TV był program o Energetycznym Centrum w którym omawiano właśnie praktyki tej firmy w jaki sposób pozyskuje klientów. A żeby było śmieszniej to był jakiś przedstawiciel tej firmy w owym programie i zapewniał, że takie praktyki zostały zakończone kilka miesięcy temu wraz ze zmianą kadry zarządzającym. I tu przyrzekł, iż na dzień dzisiejszy nikt z ich firmy nie chodzi po domach i nie okłamuję ludzi. Peszek.

Oczywiście temu Panu który u nas był nic nie powiedziałam o tym, że trochę się spóźnił ze swoją ofertą. Cierpliwie czekałam aż się wygada, aż kilkakrotnie przysięgnie, że jest z zupełnie innej firmy niż w rzeczywistości. Gdy przyszło do podpisania umowy, zaproponowałam aby teraz Pan wszystko ładnie pozbierał i się zwinął z wiadomych dla nas powodów. Zrobił wielkie oczy, widac było, że nie spodziewał się. Przez chwilę jeszcze kręcił, próbował coś tłumaczyć ale gdy powiedziałam, że tłumaczyć to on jedynie na policji się będzie to prawie że wybiegł z domu, nie zabierając nawet części dokumentów.

Dlatego ostrzegam - nawet w kontakcie bezpośrednim firmy nie będą zawachać się kłamać.

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Maj, 2013, 00:42:40 »

Offline gaga

  • - VIP -
  • *****
  • Wiadomości: 5535
  • Płeć: Kobieta
Odp: Oszust
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Lut, 2016, 01:20:47 »
Biedronka ostrzega przed oszustami, którzy wyłudzają dane osobowe i pieniądze. Wysyłają e-mailem wiadomość. Kuszą wygraną, a w zamian proszą klientów o podawanie numerów telefonów, kart kredytowych i innych wrażliwych danych osobowych. Mogą również próbować wyłudzić wpłaty pieniędzy. Tymczasem sieć sklepów zastrzega, że nie ma z taka akcją nic wspólnego.

Dyskont przygotował dla swoich klientów ostrzeżenie: "Przekazujemy, że dotarły do nas informacje o wysyłanych wiadomościach e-mail z informacją o rzekomym wygraniu bonu z okazji otwarcia 2700. sklepu sieci Biedronka". Zaleca szczególną uwagę i ostrożność, bo oszuści prawdopodobnie chcą wyłudzić nie tylko dane osobowe klientów, ale też pieniądze.