Autor Wątek: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.  (Przeczytany 3652 razy)

Melon

  • Gość
Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« dnia: 28 Wrz, 2009, 17:14:56 »
Witam.
Chciałbym stworzyć małą "encyklopedie" na temat transportu elementów elektrowni wiatrowych.

Na początek chciałbym dodać małą recenzje z pilotażu 3 zestawów z "rurami wiatrowymi". Przybliżone wymiary zestawów to:
- 4,20m szerokości
- 40m długości.

Oto słowna recenzja mojego kolegi Romka, który też uczestniczył w tym pilotażu ( własna jest duuużo gorsza  :P )

Cytuj
O godzinie 20 zjawliliśmy sie na parkingu gdzie czekało na nas pięć zestawów z Hiszpanii, 4 Many TGA i jeden Man TGX z firm Usabiaga/Transbiaga i Fielus. Kierowcy siedzieli w autach bo niestety pogoda nie dopisała i lało jak z cebra. Po kilkunastu minutach jak na zawołanie przestało padac wiec z Melonem chwycilim za aparaty i zrobilismy mała rundke po placu. Wraz z ciężarówkami do Polski przyjechało 3 pilotów w tym jeden mówiący po polsku Patryk z Vigo. Koło godziny 21 pojawiaja się pierwsi piloci "od nas". Ustalili wyjazd na godzine 22 ale Patryk zmienił na 22:30...po 21 Hiszpanie powynurzali się z aut, i zaczęli przygotowania do drugiego etapu jazdy po Polsce na trasie Podrzewie-Poznań-Oborniki Wlkp.-Margonin. Na szybko załatwilismy sobie od Polaka i Hiszpana kamizelki i w tym momencie bylismy przygotowani "do zajęć" :D
Jako że długość konwoju nie moze przekraczac 150metrów to na pierwszy ogien poszły 2 Many Tga z Fielusa a my ruszylismy wraz z z 3-ma najdłuższymi zestawami i 5-cioma innymi pilotami 15 minut po nich. 2 pilotów obstawilo wjazd i wyjazd z parkingu i jako pierwsi zaczelismy "wyciąga" Gringo`sów z parkingu, waga jednego zestawu to około 120 ton więc zanim sie zebrali to mineło sporo czasu, do tego po drodze wioski wioseczki, barierki i wyspeki, Do samej 2 pasmówki (byłej DK nr 2) kulalismy sie tak 60/70km/h.
Pierwsze utrudnienie na utrudnienie na trasie przejazdu to przejazd kolejowy na Woli w Poznaniu, nie dość ze znajduje sie w krótkim zagłebieniu to na dodatek jest strasznie nierówny. Więc piloci blokuja ruch w obu kierunkach a Hiszpanie podnoszą zestawy na poduchach żeby zaraz po wyjeździe z zagłebienia znów je opuścić.
Drugi newralgiczny punkt to rondo Obornickie gdzie piloci znów blokuja ruch ze wszystkich 4 stron a gabaryty "idą" lewą stroną tego ronda...na chama na rondo wbiła sie taryfa i Marcin musial udzielić jej kierowcy bardzo dosadnej nagany ustnej xD
Do samych Obornik Wlkp. droga nie jest zbyt skomplikowana jedynie za Suchym Lasem na wiadukt kolejowy zestawy wpuszczane były po kolei.
Wjazd do Obornik przeszedł bardzo sprawnie choć jest tam wąsko to kierowcy z naprzeciwka słysząc wiązankę pierwszego pilota(p.Mariusza z Universal Transport Polska) "Mobile w kierunku Piły od strony Poznania idzie gabryt 3 sztukiiii, 4,2 metra szerokoooo na 40 metrów długooooo,przy mijaniu prosimy delikatnie do prawej,dzieki" zjeżdżali na marginesik. Wiekszośc wyspepek w OB trza było brac lewą storną a rondo na wprost...z Melonikiem wyskoczylismy z Golfa powydupcalismy słupki i zablokowaliśmy wjazd na rondo od strony Piły, Hiszpanie poblokowali reszte dojazdów i zaczął sie najciekawszy chyba etap wypadu...znów taka sama procedura jak na Woli czyli poduchy w góre i w dół...znowu troche czasu zeszło no ale takie już są uroki dlugich i szerokich...Do samego Margonina droga zeszła błyskawicznie...jedynie w Radwankach zestawy musiały miedzy domami wykonać zakret prawie pod kątem 90 stopni...koło godziny 3 w nocy auta stojaą już na polu...i to dosłownie bo tamtejszy kompleks wiatraków budowany jest ok 2-3 km w głębi pola z kukurydzą ;D

Przybliżona waga jednego zestawu to ok 120-130 ton, a może nawet więcej. Ciężarówki dysponowały mocą 530km-660km.
Średnia prędkość na drodze krajowej 92 to ok 60km/h.

Fotki nie są zbyt dobrej jakości, lecz trasie towarzyszy ciągły stres i pośpiech. No i użeranie się z "królami" prostej.



































Skromne 2 filmiki.

http://www.youtube.com/watch?v=IkkS5lY32JY

http://www.youtube.com/watch?v=uzffS4ei-kM

Jeśli ktoś to czyta, i jest chętny na dalszą cześć, tym razem "małe co nie co" o transporcie śmigieł, proszę pisać ;)
« Ostatnia zmiana: 28 Wrz, 2009, 19:19:08 wysłana przez noka »

Offline gosienka

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 252
  • Płeć: Kobieta
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Wrz, 2009, 17:57:11 »
czytamy, pisz dalej ;D
a masz fotki tych wiatraków już stojących

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Wrz, 2009, 19:33:23 »
Śmiało wrzucaj następne relacje. Na Forum są osoby, które też zarywały nocki i poranki, żeby śledzić transporty, więc na pewno temat spotka się z zainteresowaniem.

Przy większej ilości zdjęć proponuję założyć konto na PicasaWeb a następnie do postów wklejać pokazy slajdów wg Poradnika. Filmiki z YouTube wyświetlane są automatycznie po podaniu aktywnego linka.


Offline Rockers

  • Mega Poster
  • *****
  • Wiadomości: 1610
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Wrz, 2009, 19:42:52 »
Melon! Tak się składa, że przy okazji transportów 'naszych' wiatraków, też miałem przyjemność przejazdu z jednym z kierowców - z miłą chęcią poczytam, jak to wygląda ze strony pilotów ;)

Offline Przemko

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 199
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pozdro wszystkim ;]
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Wrz, 2009, 20:52:48 »
A jakiej firmy są te elementy?

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Wrz, 2009, 08:05:05 »

Offline Krzychu

  • Stały Bywalec
  • **
  • Wiadomości: 130
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Wrz, 2009, 19:31:02 »
Mam nadzieję,że nie będziecie mieli mi za złe,że wrzucę kilka swoich fotek - aut, które przejeżdżały przez nas region ;)





Przepraszam,że takie ujęcia a nie inne, ale większość z nich była robiona na Litwie. Z tego co wypytałem kierowców wszystkie wiatraki są postawione na Estonii..

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika transportu elementów elektrowni wiatrowych.
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Wrz, 2009, 19:41:15 »
Świetne zdjęcia!
Jak masz więcej to miało wrzucaj. Ciekawy temat zaczyna się robić.

Zastanawiam się czy nie rozbudować naszej strony (www.wiatraki.suwalki.pl) o kolejną zakładkę poświęconą transportowi wiatraków (elementów), tym razem w szerszym ujęciu. W takim przypadku bardzo przydałyby się dokładniejsze opisy - tak jak to zrobił Melon.