Autor Wątek: Problemy z autami - Porady fachowca  (Przeczytany 2180 razy)

Offline Maniac

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
Problemy z autami - Porady fachowca
« dnia: 18 Wrz, 2011, 21:59:58 »
W tym temacie proponuję swoją pomoc, jak i innych ludzi znających się na temacie naprawy naszych aut.
Chętnie pomogę w temacie naprawy aut benzynowych, Japońskich oraz problemów związanych z funkcjonowaniem instalacji gazowych.
« Ostatnia zmiana: 20 Wrz, 2011, 11:25:16 wysłana przez the_mask »
Jak nazywa się ulubione auto Romów?
Roomster

Offline Pawelsky

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Wrz, 2011, 20:41:04 »
Mam wielki problem dotyczący samochodu, otóż brak funduszu na drugi :) A tak poważnie, przerabiał ktoś problem błędnych wskazań kontraktonu (czujnika w skrzyni biegów wysyłającego impulsy do prędkościomierza/licznika) w audi C4 ? Jeżeli ktoś coś na ten temat wie, to byłoby fajnie...

Offline krzysioh1983

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Wrz, 2011, 09:40:58 »
Dobra to ja napiszę jakim mam problem. W Nissanie Almera N16 2001r. 1.5 16v (90KM) mam taki problem, że gdy np. podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło to obroty spadają do tak niskich wartości, że samochód gaśnie. Zdarza się to i przy rozgrzanym i chłodnym silniku. Oczywiście jest instalacja lpg, ale była już sprawdzana i raczej nie jest to wina jej. Instalacja zakładana była jakoś w lutym.

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3361
  • Płeć: Mężczyzna
  • << ST. SIERŻANT >>
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Wrz, 2011, 11:18:07 »
Miałem to samo, zwłaszcza przy szybkim przyspieszeniu i wrzuceniu sprzęgła. U mnie to była wina listwy i jak się okazało alternatora, dawał za małe napięcie :) Po wymianie chodzi jak zegareczek :) Z resztą Maniac mi to naprawiał :D
     

Offline Maniac

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Wrz, 2011, 21:22:39 »
Dobra to ja napiszę jakim mam problem. W Nissanie Almera N16 2001r. 1.5 16v (90KM) mam taki problem, że gdy np. podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło to obroty spadają do tak niskich wartości, że samochód gaśnie. Zdarza się to i przy rozgrzanym i chłodnym silniku. Oczywiście jest instalacja lpg, ale była już sprawdzana i raczej nie jest to wina jej. Instalacja zakładana była jakoś w lutym.
Czy ten objaw dzieje się zarówno przy jeździe na benzynie jak i gazie, czy tylko przy jednym z paliw?
Mam wielki problem dotyczący samochodu, otóż brak funduszu na drugi :) A tak poważnie, przerabiał ktoś problem błędnych wskazań kontraktonu (czujnika w skrzyni biegów wysyłającego impulsy do prędkościomierza/licznika) w audi C4 ? Jeżeli ktoś coś na ten temat wie, to byłoby fajnie...
A rozmiar opon masz taki jak powinien być? Miałem to samo w mojej HANI, zbyt wysoki profil opony i miałem przekłamanie ok 10-15 km/h
« Ostatnia zmiana: 22 Wrz, 2011, 21:24:05 wysłana przez the_mask »
Jak nazywa się ulubione auto Romów?
Roomster

Offline kamil4711

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Wrz, 2011, 09:32:43 »
Witam, posiadam instalacje gazową w aucie na reduktorze KME red-1, w ogóle nie przełącza się na gaz, jakby w ogóle nie było gazu, wymieniony czujnik temp., cewka, (tak profilaktycznie), wyczyszczony dokładnie reduktor, czy wina może stać po stronie membran ? Ile mogą kosztować te membranki ?

Pączuś

  • Gość
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Wrz, 2011, 14:14:34 »
Każda membrana wytrzyma określony przebieg i po zużyciu należałoby ją wymienić (Twarda jak blacha) Mimo to wielokrotnie słyszałem, że nie opłaca się wymieniać membran (Uzasadnienia padały różne) Najczęściej takowe, że nie ma żadnej gwarancji, że takowy zabieg pomoże dla reduktora (Choć w teorii wymiana membran ma mu nadać nowe życie). Osobiście mając wybór wymienił bym reduktor niż go regenerował - Osobiście ciężko doradzić jak nie zobaczy się stanu na żywo.

Jeżeli jednak zdecydujesz się na regenerację to polecałbym membrany od producenta parownika, TYLKO I WYŁĄCZNIE. Zamienniki nie zawsze pasują pod kątem wyciętych dziurek, mniemam, że koszt firmowych to plus/minus 100zł (Zamiennik można znaleźć tańszy o 50%) Przy regeneracji membran należałoby wymienić wszelkie uszczelki i zaworki, w oryginalnym, powtarzam oryginalnym zestawie do regeneracji parownika powinny takowe się znajdować.

Jeżeli chodzi o ceny roboty w warsztacie w przypadku regeneracji parownika to nie wypowiem się bo każdy zaśpiewa inaczej, zgaduję, że powyżej 200zł - Aczkolwiek zgaduję. Cena nowego parownika plus/minus 300/400zł , w przypadku do niektórych instalacji typu pierwszego ciężko o zakup (Problem z dostępnością) nowego parownika.

Ogólnie rzecz ujmując gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze... Zanim zdecydujesz się na wydanie kolejnych złociszy polecałbym by lukną na Twą instalację fachowiec i nadał obraz sytuacji. Gdybym przebywał w Suwałkach zaoferował bym własną pomoc na wzgląd korzeni forumowych : ) Niestety w Suwałkach aktualnie nie przebywam i pozostaje mi wierzyć, że może ktoś z innych forumowiczów podratuje.

Offline kamil4711

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Wrz, 2011, 15:20:25 »
Reduktor ma 3 lata, został wyczyszczony choć mocno brudny nie był bo dość często wymieniam filtry, częściej niż to się zaleca, to samo dysze, są czyściutkie, jedynie te membrany, nie wiem w jakim stopniu powinny być miękkie, myślę że na ich wymianie nic nie stracę, jeżeli się okaże że trzeba wymienić cały reduktor to się wymieni, a membrany kiedyś się przydadzą może .
Tylko teraz pytanie, dla czego cały reduktor wymieniać ? Czyżby on w jakimś stopniu się zużywał czy chodzi głównie o te czyszczenie ? Nie bardzo się znam na lpg i pytam z ciekawości.

Pączuś

  • Gość
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Wrz, 2011, 16:23:48 »
Membrana kwalifikująca się do wymiany - jest sztywna jak cienka blaszka lub popękana. Wedle opinii które słyszałem reduktor do gazu należy albo wymienić albo zregenerować po przekroczeniu max. 80 tys. km (Taki stan licznika na jednych i tych samych membranach to podobno bardzo dobry wynik), choć zarazem druga połowa twierdziła, że nie należy dotykać reduktora nawet do przebiegu 150 tys. km jeżeli jest w porządku i na upartego wyczyścić jedynie parownik ze szlamu.

Co do twierdzenia, że wymiana membran jest nie opłacalna to wzięło się to chyba z faktu, że koszt poprzez warsztat jeżeli chodzi o regeneracje jest często nie wiele mniejszy od kupna po prostu nowej (Różnica plus/minus 100zl) W Przypadku kupna nowej masz gwarancję, po regeneracji gwarancji chyba nie ma (Aczkolwiek tu już musiał by się wypowiedzieć spec siedzący na dziś dzień w temacie) ...Regeneracja po prostu albo się uda albo nie i to zwyczajnie największy problem. Przypadkowo można stracić prawie dwa razy jak regeneracja się nie powiedzie i dojdzie konieczność kupienia nowego reduktora.

Moja wiedza jest czysto hobbistyczna, zawodowo nie zajmuje się i nie mam do czynienia z mechaniką pojazdów, proszę nie wyznaczać się wylącznie moimi wypowiedzeniami. Motoryzacja to jedynie jedna z wielu pasji : )
« Ostatnia zmiana: 24 Wrz, 2011, 16:27:42 wysłana przez Pączuś »

Offline kamil4711

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Wrz, 2011, 17:18:30 »
Wymienię jednak same membranki i co najwyżej pojadę na regulację albo sprawdzenie do jakiegoś gazownika znajomego. Dzięki za inforamację głównie tą żeby nie kupować zamienników  :spoko:

Pączuś

  • Gość
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Wrz, 2011, 17:30:54 »
Nie ma za co : ) Mam nadzieję, że wymiana membran coś pomoże... :kawka:
Choć co do problemu pierwotnego stawiał bym na inny defekt, usterkę przekaźnika przełączającego benzyna/gaz. Bez zaglądnięcia trudno strzelić.

Offline Pawelsky

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #11 dnia: 24 Wrz, 2011, 20:01:10 »
Wymienię jednak same membranki i co najwyżej pojadę na regulację albo sprawdzenie do jakiegoś gazownika znajomego. Dzięki za inforamację głównie tą żeby nie kupować zamienników  :spoko:
Nie wyjaśniłeś jak prosił Maniac na którym paliwie problem występuje? Benzyna czy gaz? Jeżeli na benzynie jest tak samo to na razie daruj sobie zaglądanie do instalacji gazowej. Trzeba najpierw zrobić żeby dobrze chodził na benzynie. A jeżeli na b. jest dobrze to zestaw naprawczy parownika zawiera też mnóstwo innych części oprócz membran. Niestety nie znam budowy Twego parownika. Regenerowałem swój BRC koszt ok. 100 zł. 1,5 roku temu wszytko gra do dziś.

Offline Pawelsky

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #12 dnia: 24 Wrz, 2011, 20:06:41 »
Dobra to ja napiszę jakim mam problem. W Nissanie Almera N16 2001r. 1.5 16v (90KM) mam taki problem, że gdy np. podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło to obroty spadają do tak niskich wartości, że samochód gaśnie. Zdarza się to i przy rozgrzanym i chłodnym silniku. Oczywiście jest instalacja lpg, ale była już sprawdzana i raczej nie jest to wina jej. Instalacja zakładana była jakoś w lutym.
Czy ten objaw dzieje się zarówno przy jeździe na benzynie jak i gazie, czy tylko przy jednym z paliw?
Mam wielki problem dotyczący samochodu, otóż brak funduszu na drugi :) A tak poważnie, przerabiał ktoś problem błędnych wskazań kontraktonu (czujnika w skrzyni biegów wysyłającego impulsy do prędkościomierza/licznika) w audi C4 ? Jeżeli ktoś coś na ten temat wie, to byłoby fajnie...
A rozmiar opon masz taki jak powinien być? Miałem to samo w mojej HANI, zbyt wysoki profil opony i miałem przekłamanie ok 10-15 km/h
Rozmiar ok 205/60R15. Otóż dopóki olej w skrzyni biegów jest zimny, wszystko dobrze pokazuje. Jak się zagrzeje to wskazówka prędkościomierza spada. Podstawowe pytanie- czy ten czujnik w skrzyni ma być suchy czy zanurzony w oleju? Bo u mnie on jest w oleju. Myślę, że tam w skrzyni jest coś uszkodzone i przepuszcza olej do komory w której siedzi czujnik(moim zdaniem nie powinno tam być oleju)

Offline Maniac

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #13 dnia: 25 Wrz, 2011, 23:09:38 »
Wymienię jednak same membranki i co najwyżej pojadę na regulację albo sprawdzenie do jakiegoś gazownika znajomego. Dzięki za inforamację głównie tą żeby nie kupować zamienników  :spoko:
W ciemno można wymienić całą instalację, ty masz sekwencje na dość awaryjnym reduktorze, więc polecam podłączenie pod komputer i znalezienie przyczyny.

Pawelsky co do twego problemu to czujnik powinien być w oleju ponieważ czujnik napędzany jest przez koło zębate w skrzyni, polecam wstawienie używanego na próbę (jest wiele sklepów z używkami, które zgodzą się na podmianę) chociaż wygląda to właśnie na ten czujnik.

Tak dla uzupełnienia wypowiedzi Pączuś Membrany które wytrzymają 80tys km to  już bardzo dobrze natomiast przepony prawidłowo działające o przebiegu 100 czy 150 tys km to niewykonalne. "membrany" reduktora z doświadczenia wiem że wytrzymują średnio 40-60tys km lub 2-4 lata.
« Ostatnia zmiana: 25 Wrz, 2011, 23:14:09 wysłana przez Maniac »
Jak nazywa się ulubione auto Romów?
Roomster

Offline Maniac

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Problemy z autami - Porady fachowca
« Odpowiedź #14 dnia: 25 Wrz, 2011, 23:11:40 »
Dobra to ja napiszę jakim mam problem. W Nissanie Almera N16 2001r. 1.5 16v (90KM) mam taki problem, że gdy np. podjeżdżam do skrzyżowania, wciskam sprzęgło to obroty spadają do tak niskich wartości, że samochód gaśnie. Zdarza się to i przy rozgrzanym i chłodnym silniku. Oczywiście jest instalacja lpg, ale była już sprawdzana i raczej nie jest to wina jej. Instalacja zakładana była jakoś w lutym.
Jeżeli problem występuje tylko na gazie oraz w czasie dojazdu np do skrzyżowania a nie dzieje się to na postoju problem tkwi w dolocie powietrza.
Jak nazywa się ulubione auto Romów?
Roomster