Ja mam takie techniczne pytanie - jeśli ktoś będzie miał okazję jechać nowym autobusem, niech rzuci okiem na to, jak automatyczna skrzynia biegów zmienia przełożenia. Solarisy którymi jeżdzę obecnie ładnie przyspieszają, ale przy ruszaniu i zmianie biegów tak szarpią, że głowa mała.
Przyznam szczerze, że wczoraj miałem przyjemność wracać nową "dwójką" do domu. Przy ruszaniu potrafią szarpnąć do przodu (tak jak Irisbusy), ale przy zmianie przełożenia jedzie elegancko, automat działa bez zarzutów

Tak sobie przypomniałem, że jakoś rok temu, przed Świętami jeździł na testach biały Mercedes...
Plusy:
- płynna, sześciobiegowa skrzynia biegów
- łagodne dla oczu wnętrze
- szybkie i skuteczne ogrzewanie (ciekawe czy klima też jest taka skuteczna)
- wygodne siedzenia
- szybka, komfortowa jazda, porównywalna do IVECO
- cichy silnik
- wyposażony kokpit kierowcy
- kamery
Minusy:
- kolor zielony autobusu mógłby być jaśniejszy
- otwieranie okien podobnie jak "u starszych braci" (IVECO)
- małe trzeszczenie wnętrza na zakrętach lub na nierównościach drogi, ale trzeszczą także pozostałe autobusy
Zgodnie z wyjazdem na trasę Mercedesów, zostają wystawione na sprzedaż wszystkie "starocie", czyli Jelcze (oprócz mikrobusów) i krótkie MAN'y (przegubowe zostają), tym samym średni wiek autobusów spadł do około 2 lat. Póki co jeszcze na ulicach można je spotkać
