Autor Wątek: Inwestycje PGK Suwałki  (Przeczytany 34315 razy)

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2699
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #105 dnia: 06 Gru, 2010, 19:26:28 »
Od kogo? i niby dlaczego wy?
   [img height=50]http://lh3

Offline Revan144

  • ChrisFix
  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
  • #1
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #106 dnia: 07 Gru, 2010, 18:09:34 »
Revan, piszesz do gazety współczesnej? http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101205/REG10/844014964

Najwyraźniej skopiowali mój tekst na MM Suwałki do gazetki ;D
Hey guys, ChrisFix here!
FB Page

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2699
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #107 dnia: 07 Gru, 2010, 18:15:09 »
I wszystko jasne... :P Nie można było tak od razu? :P
   [img height=50]http://lh3

doktorek pawel

  • Gość
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #108 dnia: 06 Sty, 2011, 10:12:22 »
Jako miłośnik komunikacji miejskiej z Suwałk pozwoliłem sobie na wykonanie analizy linii i zmian. Proszę abyście je przeanalizowali i powiedzieli co jest nie tak. Może wspólnymi siłami udałby się nam stworzyć komunikacji dostosowaną do potrzeb pasażerów. Według mnie wraz z zakupem nowych autobusów oraz wprowadzeniem nowych rozkładów jazdy powinny przemyśleć i dostosować linie do rozwijającego się miasta. Więc proponuje następujące zmiany i proszę o ich komentarz lub dopowiedzi czego nie uwzględniłem w swoich zmianach: 

1 jazda- > Sejneńska – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Kolejowa – Północna – Kolejowa – Świerkowa – Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Kościuszki – Wojska Polskiego – Warszawska – Poznańska – Bydgoska - Powstańców Wielkopolskich – Grunwaldzka – bazar.   

powrót -> Grunwaldzka – Powstańców Wielkopolskich – Bydgoska -  Poznańska – Warszawska – Wojska Polskiego – Kościuszki – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa- Północna – Kolejowa – Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – 1-go Maja – Sejneńska – PGK.

2 jazda -> Krzywe – Sejneńska – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Podhorskiego – Jana Pawła II – Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Kościuszki – Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – 1-go Maja – Sejneńska – Krzywe.

2 Bis   jazda - > Krzywe – Sejneńska – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Podhorskiego – Jana Pawła II – Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Kościuszki – Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – 1-go Maja – Sejneńska – Krzywe – Sobolewo – Płociczno.
 
3 Jazda - >   Północna – Kolejowa – Świerkowa – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Kościuszki – Wojska Polskiego – Buczka – Poddubówek.

powrót - >   Poddubówek – Buczka – Wojska Polskiego – Kościuszki – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa – Północna.

3 Bis   Jazda - > Sejneńska – Utrata – Dwernickiego – Kościuszki – Mickiewicza – Bakałarzewska – 23-go Października – Grunwaldzka – Powstańców Wielkopolskich – Buczka – Poddubówek.    

powrót - >  Poddubówek – Buczka – Powstańców Wielkopolskich – Grunwaldzka – 23-go Października – Bakałarzewska – Mickiewicza – Kościuszki – Dwernickiego – Utrata – Sejneńska – PGK.

4 jazda - >   Nowomiejska – Pułaskiego – Podhorskiego – Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – Utrata – Płociczno.     

powrót - >Płociczno – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Noniewicza-  Podhorskiego – Pułaskiego – Nowomiejska

4 Bis jazda ->   Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja - Noniewicza – Wigierska – 30-lecia PRL -  Powstańców Wielkopolskich – Grunwaldzka – Bakałarzewska – Mickiewicza – Kościuszki – Wojska Polskiego – Mereckiego - Utrata –  Płociczno - Gawrych Ruda.

powrót -> Gawrych Ruda – Płociczno- Utrata – Mereckiego – Wojska Polskiego – Kościuszki – Mickiewicza – Bakałarzewska – Grunwaldzka - Powstańców Wielkopolskich – Buczka – Wojska Polskiego – Mereckiego – Utrata - Waryńskiego-Noniewicza –  Reja – Kowalskiego – Pułaskiego –Nowomiejska – gazownia.

5 jazda - >   Plac Piłsudskiego - Kościuszki - Reja – Szpitalna – Krzywólka – Biała Woda.
   
powrót - > Biała Woda - Krzywólka – Szpitalna – Reja – Kościuszki – Plac Piłsudskiego.

6 jazda->    Zielone Kamedulskie-Bakałarzewska- Mieszka I- 23-go Października - Grunwaldzka - Sikorskiego – Dwernickiego – Świerkowa –Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Bulwarowa – Sikorskiego - Grunwaldzka – 23-go Października-  Mieszka I-go – Bakałarzewska – Zielone Kamedulskie.

7 jazda - >   Grunwaldzka – 23-go Października – Bakałarzewska – Mickiewicza – Kościuszki – Wigierska – Noniewicza – Dwernickiego – Kolejowa – Świerkowa – Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Cmentarz.   

powrót - > Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Dwernickiego – Noniewicza – Wigierska – Kościuszki – Mickiewicza – Bakałarzewska – 23-go Października – Grunwaldzka – cmentarz.

8 jazda - >   Sejneńska – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Kolejowa – Północna – Okuniowiec - Nowa Wieś - Lipniak.
powrót ->    Lipniak – Nowa Wieś  - Okuniowiec – Północna – Kolejowa –Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – 1-go Maja – Sejneńska – PGK.

9 jazda-> Sejneńska - Utrata - Podhorskiego - Jana Pawła II - Nowomiejska – Pułaskiego – Witosa – Reja – Kościuszki – Mickiewicza – Bakałarzewska – 23 –go Października – Mieszka i-go – Bakałarzewska – Zielone Kamedulskie – Trzciane – Wychodne – Przebród – Żyliny.   

powrót - > Żyliny – Przebród – Wychodne – Trzciane – Zielone Kamedulskie – Bakałarzewska – Mieszka I-go – 23-go Października – Bakałarzewska – Mickiewicza – Kościuszki – Pułaskiego – Nowomiejska – Jana Pawła II – Podhorskiego – Utrata – Sejneńska – PGK.

10 jazda - > Jasionowo - Pułaskiego – Podhorskiego – Dwernickiego – Kościuszki – Wojska Polskiego – Dubowo.    

powrót - > Dubowo – Wojska Polskiego – Kościuszki – Dwernickiego – Podhorskiego – Pułaskiego – Jasionowo.

11 jazda - > Północna – Kolejowa – Świerkowa – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Kościuszki – Wojska Polskiego – Dubowo.

powrót - > Dubowo – Wojska Polskiego – Kościuszki – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa – Północna.

11 Bis jazda - >    Północna – Kolejowa – Świerkowa – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja -  Kościuszki – Mickiewicza – Bakałarzewska - 23-go Października – Grunwaldzka -  Powstańców Wielkopolskich – Bydgoska – Poznańska – Warszawska - Wojska Polskiego - Dubowo.
powrót - >    Dubowo – Wojska Polskiego – Warszawska – Poznańska – Bydgoska – Powstańców Wielkopolskich – Grunwaldzka – 23-go Października – Bakałarzewska – Mickiewicza – Kościuszki – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa – Północna.

12 jazda - >Plac Marii Konopnickiej – Noniewicza – Wigierska – Kościuszki - Dwernickiego – Podhorskiego – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Szpitalna.
powrót - >    Szpitalna – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Podhorskiego – Dwernickiego – Kościuszki – Wigierska – Noniewicza - Plac Marii Konopnickiej.

13 jazda - > Szpitalna – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa -  Utrata – Mereckiego - Wojska Polskiego – Wigierska – Noniewicza -  Sejneńska – Utrata – Kolejowa – Świerkowa – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja - Szpitalna.

14 jazda - > Sejneńska – Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego -  Podhorskiego – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Szpitalna -  Krzywólka.     Krzywólka – Szpitalna – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Podhorskiego -  Dwernickiego -  Noniewicza -  Waryńskiego – 1-go Maja - Sejneńska - PGK. (Zajeżdża do Małej Huty).

14 Bis jazda - > Reja – Kowalskiego – Pułaskiego - Podhorskiego – Dwernickiego – Noniewicza – Waryńskiego – 1-go Maja – Sejneńska – PGK.   

powrót - > Sejneńska –Utrata – Waryńskiego – Noniewicza – Dwernickiego – Podhorskiego – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – sklep Biedronka. 

15 jazda -> Szpitalna – Reja – Kowalskiego – Pułaskiego – Świerkowa – Kolejowa -  Utrata – Dwernickiego – Kościuszki – Wojska Polskiego – Sportowa.    

powrót - > Sportowa – Wojska Polskiego – Kościuszki – Dwernickiego – Świerkowa – Nowomiejska – Pułaskiego – Kowalskiego – Reja – Szpitalna.

Offline MORDUK

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 758
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #109 dnia: 11 Kwi, 2011, 15:17:38 »
I wyszło, że nasze nowe MERCE wcale nie są takie super. M.in przez nie Suwalczanie będą płacić wiecej za bilety przejazdowe MZK.

"Fatalny wybór! Przez nowe autobusy będzie podwyżka biletów?"

Nowe, zakupione kilka miesięcy temu „empeki” zużywają znacznie więcej paliwa niż stare.

całośc po adresem http://www.wspolczesna.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110411/REG10/861286236

Źródło wspolczesna.pl
Trzy buchy od babuchy i głuchy.

Offline fcfadom

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #110 dnia: 11 Kwi, 2011, 17:32:00 »
za mało empeków z buczka na sejneńską bo jak do szkoły się jedzie to tłok   

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2699
  • Płeć: Mężczyzna
  • << SIERŻANT SZT. >>
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #111 dnia: 11 Kwi, 2011, 17:45:51 »
14tka powinna zatrzymywać się przy Plazie, bo i tak tamtędy przejeżdża w jedną i drugą stronę
   [img height=50]http://lh3

Offline Szymon

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 249
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #112 dnia: 11 Kwi, 2011, 18:07:42 »
Autobusy nocne, gdzie są? Nawet wieczorem godzina 21 to czasem jest zbyt późno na jazdę autobusami miejskimi, bo o tej porze już nie kursują. Drugą rzeczą jest częstotliwość, o ile na głównych trasach "empeki" często jeżdżą to na innych trasach ciężko jest dobrać godzinę. Dlatego też nie korzystam z komunikacji miejskiej.

Offline fcfadom

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #113 dnia: 11 Kwi, 2011, 20:58:21 »
ja jedynie w zimę bo muszę czymś dojeżdżać do zst a na wiosnę to już rowerem :)

Offline gryson

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 778
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #114 dnia: 11 Kwi, 2011, 22:22:06 »
Nowe, zakupione kilka miesięcy temu „empeki” zużywają znacznie więcej paliwa niż stare.

Od 2 tygodni jeżdżę "mpkami" do pracy i z pracy, bo toczydło wciąż zepsute, i zauważyłem, że różne są style jazdy kierowców. Do tej pory jeździli starymi rzęchami, które nie miały przyspieszenia. Teraz dostali nówki sztuki, z dobrymi silnikami, z przyspieszeniem. Jedni kierowcy nie zmienili "nawyków" i wciąż jeżdżą powoli, przyspieszają delikatnie, z wyczuciem, a inni próbują wycisnąć z tych autobusów maximum. I tu może być pies pogrzebany (przynajmniej w jakimś stopniu). Ja bym przejechał się z każdym (tylko, żeby dany kierowca nie wiedział, że jest sprawdzany - obserwowany) i sprawdził jak dany kierowca jeździ (jak przyspiesza, jak hamuje). Wtedy trzeba porównać te obserwacje ze spalaniem ich autobusów. I wtedy by się zapewne okazało, że większe spalanie wynika ze stylu jazdy.
Nie uwierzę, że nowe autobusy palą więcej niż rozklekotane gruchoty. Trzeba tylko umieć nimi oszczędnie jeździć. A jak ktoś nie umie, to trzeba takiego kierowcę nauczyć, pokazać mu jak się oszczędnie takim autobusem jeździ. I tyle.

Offline Szymon

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 249
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #115 dnia: 11 Kwi, 2011, 23:01:35 »
Nowe, zakupione kilka miesięcy temu „empeki” zużywają znacznie więcej paliwa niż stare.

A może ktoś coś źle zrozumiał, może autobusy więcej nie palą tylko więcej kosztuje napełnienie baku?

To co napisał Gryson też jest prawdą i nie trzeba jeździć autobusami aby to dostrzec.

Offline Revan144

  • ChrisFix
  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 600
  • Płeć: Mężczyzna
  • #1
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #116 dnia: 12 Kwi, 2011, 17:18:45 »
Gryson - Prawda.
Ekonomiczna jazda. Jeżdżąc samochodem po mieście spalamy mniej niż po za miastem, najbardziej wynika z tego, że jeździmy na możliwie najwyższym biegu. Mercedesy posiadają automaty i tu czuję pewien niesmak - włączając 6. bieg autobus jedzie ok. 65-70 km/h przy wysokich obrotach (rzędu 1800 obr/min), gdy licznik pozwalają na o wiele więcej, silniki mają ok 300 KM, mocą dorównują IVECO i nie wiem (za przeproszeniem) po jaką cholerę ktoś grzebał w przekładniach w celu zmniejszenia prędkości. Jadąc Mercedesem pierwszy raz, jakoś w grudniu(?), gdy dopiero co wyjechały na ulice i obserwując jazdę - na 4. biegu jechał baardzo szybko, teraz tak nie jest, wręcz autobus "wlecze się" i jak tu ekonomicznie kierowcy mogą jeździć?

Kupiliby Solarisy - źle, wybraliby MAN'y - też byłoby narzekanie, nowoczesne Mercedesy (zapewne posiadające klimę) - także nie pasuje. To co, lepiej jeździć takimi starymi gratami typu Jelcz? Zero komfortu, przyjemności z jazdy, dynamiki, tragiczne przyśpieszenie...

Cytuj
Komfort podróży mercedesem conecto lf poprawia klimatyzacja.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwi, 2011, 20:29:39 wysłana przez the_mask »
Hey guys, ChrisFix here!
FB Page

Offline gryson

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 778
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #117 dnia: 12 Kwi, 2011, 17:40:09 »
Gryson - Prawda.
Jeżdżąc samochodem po mieście spalamy mniej niż po za miastem

Tu niestety jest odwrotnie niż piszesz :) Sam się przekonasz, gdy pojeździsz więcej :)

Offline Rockers

  • Mega Poster
  • *****
  • Wiadomości: 1513
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #118 dnia: 12 Kwi, 2011, 19:00:57 »
Jazda na trasie to (prawie) jednostajna jazda bez postojów, a w mieście - to ruszam, to hamuję, to ruszam itp itp. Samochód najwięcej paliwa spala przy ruszaniu, więc niestety, ale w mieście spala o wiele więcej.

Offline Szymon

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 249
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Inwestycje PGK Suwałki
« Odpowiedź #119 dnia: 12 Kwi, 2011, 19:37:40 »
Ekonomiczna jazda. Jeżdżąc samochodem po mieście spalamy mniej niż po za miastem, najbardziej wynika z tego, że jeździmy na możliwie najwyższym biegu.
Dokładnie na odwrót.
-jazda poza miastem jest ekonomiczna
-jazda na niskich obrotach jest ekonomiczna
-jazda bez postojów np na światłach jest ekonomiczna
-jazda na wyższym biegu jest ekonomiczna gdyż jedziemy na niższych obrotach
wyjaśnienie może nie dokładne, ale bliższe prawdzie.

Cytuj
Mercedesy posiadają automaty i tu czuję pewien niesmak - włączając 6. bieg autobus jedzie ok. 65-70 km/h przy wysokich obrotach (rzędu 1800 obr/min), gdy licznik pozwalają na o wiele więcej,
Jaki licznik pozwala na o wiele więcej? To są niskie obroty. Autobusy mają ograniczniki. Moc/prędkość autobusu nie zależy od liczników.

Cytuj
silniki mają ok 300 KM, mocą dorównują IVECO i nie wiem (za przeproszeniem) po jaką cholerę ktoś grzebał w przekładniach w celu zmniejszenia prędkości.
Nikt nie grzebał w przekładniach. Mocą dorównują Iveco-nie wiem czy  chodzi tutaj Tobie o jakiś silnik iveco, czy ciężarówkę z konkretnym modelem silnika, czy jak? Autobusy mają elektryczne ograniczniki.

Cytuj
na 4. biegu jechał baardzo szybko, teraz tak nie jest, wręcz autobus "wlecze się"
skoro jechał na tym samym biegu tylko że z niższą prędkością znaczy że jechał bardziej ekonomicznie.

Cytuj
i jak tu ekonomicznie kierowcy mogą jeździć?
normalnie, mniej agresywna jazda tzn wolniej ruszać, nie hamować gwałtownie etc.