Chcą zamknąć uliczki i wprowadzić opłaty parkingowe
Zamknąć dwie uliczki i wprowadzić opłaty parkingowe – takie rozwiązania mają udrożnić ruch w centrum Suwałk. Fachowcy proponują też, aby wyznaczyć dodatkowe ścieżki dla rowerzystów.
Projekt będzie poddany konsultacjom społecznym, które rozpoczną się 7 marca.
Płatne parkingiSuwalskie ulice są zatłoczone, zwłaszcza w godzinach szczytu. Dlatego władze miasta zastanawiają się, jak zmienić układ komunikacyjny. O przygotowanie koncepcji zwróciły się do warszawskiej spółki, która wczoraj prezentowała konkretne rozwiązania.
Zdaniem fachowców, należy zamknąć dla ruchu ulicę Krótką oraz część Sejneńskiej, począwszy od Konopnickiej do Noniewicza. Dzięki temu można będzie zagospodarować plac Marii Konopnickiej. Poza tym, zmniejszy się natężenie ruchu na Noniewicza. Kierowcy bowiem, nadjeżdżający od Utraty będą musieli skręcić w ulicę 1-go Maja, albo Konopnickiej.
– Na zamkniętym odcinku ulicy Sejneńskiej można wyznaczyć ciąg pieszo-rowerowy. Podobnie, jak na Chłodnej. Tego typu rozwiązanie umożliwi połączenie obu, znajdujących się w centrum miasta parków – mówi Michał Mokrzański z MMR Projekt. – Należy też zbudować drogę dla rowerów na Wigierskiej.
Firma proponuje też wprowadzenie opłat na parkingach zlokalizowanych wokół Parku Konstytucji 3 Maja.
– Trzeba także usprawnić komunikację miejską, aby zachęcić ludzi do pozostawiania aut w domach – sugeruje Mokrzański.
Węzeł nie tam, gdzie trzebaW ocenie specjalistów należy też przesunąć jeden z węzłów na trasie projektowanej obwodnicy miasta. Planowany on jest na drodze wiodącej w stronę Filipowa, a powinien być na 23 Października, aby mógł przejąć ruch od strony Olsztyna. Spółka proponuje także rozbudowę Sikorskiego, Bulwarowej, Podhorskiego i Północnej, a także przedłużenie Gałaja i Armii Krajowej od Utraty do Reja.
Projekt zostanie zamieszczony na stronie internetowej urzędu miasta. Można będzie go oceniać do połowy marca.
Źródło: wspolczesna.pl