Autor Wątek: Sprawy organizacyjne  (Przeczytany 5650 razy)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Sprawy organizacyjne
« dnia: 17 Sty, 2010, 10:43:44 »
Zgodnie z sugestiami zakładam sub-dział fotograficzny, będący częścią działu Hobby .. Jeśli zyska on popularność zostanie zmieniony w dział samodzielny.

Wstępnie uzgodniliśmy, że znajdą się tutaj:  porady sprzętowe, programowe oraz zadania tematyczne i sprawdzające umiejętności.

Odnośnie zadań tematycznych - proponuję odrębny wątek na zgłaszanie pomysłów na "tematy miesiąca" a następnie dla każdego zadania nowy wątek w którym będą zdjęcia + głosowanie + komentowanie. Gdyby były to cykle miesięczne, wówczas termin na wykonanie zdjęcia tematycznego upływałby z końcem miesiąca, a głosowanie trwałoby przez pierwszych 7 dni miesiąca następnego.     Do uzgodnienia byłoby czy podpisujemy zdjęcia nickami, czy ukrywamy do czasu zakończenia głosowania (niestety ja będę wiedział czyje są fotki , chyba że marcim zechce to organizować)

Postaram się też przygotować krótki poradnik o podstawowych zagadnieniach foto (przysłona, czas , podział kadru itp.)  Mam kilka książek w których jest to wyjaśnione w bardzo fajny sposób.

Ok, jeśli ktoś ma pomysły natury organizacyjnej - proszę się nie krępować.


PS
Wkrótce ruszy internetowa galeria (czekam tylko na wypłatę żeby kupić skrypt  :)) służąca publikacji niebanalnych zdjęć osób interesujących się fotografią. Myślę, ze w ramach wyróżnienia, zdjęcie miesiąca z zadań tematycznych będzie trafiało do galerii. Szczegóły niebawem.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Sty, 2010, 17:27:42 »
Odpowiedź na propozycje i sugestie wysłane na PW:

Konkurs obróbki RAW

Proponuję połączyć do zadań tematycznych (chodzi o cykl pracy). Tak więc na początku miesiąca byłby podawany temat zadania oraz dodatkowo plik do obrobienia (wywołania). Wyniki chyba też możnaby podawać razem.

Wybór zdjęć do obróbki - padła sugestia wyboru narzuconego.
Zanim nie ustalimy nic innego, proszę o przesyłanie propozycji w formie linku do pliku .jpg (bez żadnej obróbki) Autor wybranej przez mnie propozycji zostanie poproszony o wysłanie RAWa na platformę hostingową i podanie linka do pobrania.

Forumowe spotkania foto
Nie wiem czy chodziło o takie przy piwku czy "warsztatowe"
Jeśli chodzi o te pierwsze to nie widzę problemu żeby w ustalonym terminie spotkać się i pogawędzić.
Jeśli chodzi o te drugie .... nie chciałbym wychodzić przed szereg z pewnymi informacjami, ale prawdopodobnie za jakiś czas amatorzy foto w naszym mieście będą mieli powód do zadowolenia i doskonalenia swoich umiejętności.  

Zadania tematyczne bez ankiety
To może zrobimy ankietę, czy zadania mają być wybierane z ankietą czy bez?  ;D
Jest to kolejny głos za tym żeby zdania były wyznaczone odgórnie. Ok, umówmy się że na luty wybierzemy wspólnie, na marzec poproszę o propozycje na PW. Z nich zostanie wybrane i zakomunikowane jedno zadanie.
 
Tutorial foto
Jeszcze się nie zabierałem (jestem w końcówce sesji  :-\)
Jeśli Ktoś chciałby pomóc to będę wdzięczny. W tutku chciałbym zawrzeć podstawowe info na temat kadrowania (złoty podział), zależności: przysłona - ISO - czas oraz sposobów ich kreatywnego wykorzystania w fotografii (przysłona, czas), podstawowej obróbki zdjęć w wybranym darmowym programie i może kilku innych elementarnych zasad.

Czekam też na dalsze propozycje. Od lutego wypadałoby wystartować z zadaniem tematycznym i obróbkowym.
« Ostatnia zmiana: 25 Sty, 2010, 17:30:01 wysłana przez noka »

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Sie, 2010, 14:31:48 »
Propozycja:

Wydzielić dwa dodatkowe działy podrzędne:
1. Foto -giełda (żeby każde ogłoszenie było odrębnym wątkiem , bo zamieszczanie ogłoszeń w jednym spowoduje po jakimś czasie problem z ustaleniem które ogłoszenie jest aktualne)
2. Plenery (gdzie będziemy się wyłącznie umawiać na wyjazdy i dogadywać szczegóły. Fotki zaś trafią do odrębnego tematu poplenerowego. Teraz mamy wątek plenerowy, gdzie jest przez kilka stron luźna pogadanka, a właściwe foty dopiero potem)  

Offline gryson

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 866
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Sie, 2010, 15:10:43 »
Zaakceptowana :)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Paź, 2011, 18:32:02 »
Dziś otrzymałem od wydawnictwa Helion (z rąk RED_DRAGONA) kolejną dużą porcję książek na nagrody w forumowych konkursach foto. Książki oczywiście o szerokiej tematyce fotograficzno-obróbkowej.

Najbliższy konkurs zostanie ogłoszony "na dniach", a temat będzie lekki, łatwy i przyjemny. Chciałbym jednak skonsultować się odnośnie tematyki następnych konkursów, bo mi powoli kończą się pomysły.

Sprawa druga - czy wolicie nagrody równorzędne (3 takie same pozycje książkowe dla pierwszych 3 miejsc) czy do wyboru przez laureatów (3 różne pozycje, a jako pierwszy rozpoczyna wybierać zwycięzca itd.)

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3361
  • Płeć: Mężczyzna
  • << ST. SIERŻANT >>
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Paź, 2011, 22:31:12 »
3 takie same :)
     

Offline Lingua Latina

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 51
  • WODNA PRZYGODA
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Paź, 2011, 08:58:53 »
temat będzie lekki, łatwy i przyjemny.

Jeżeli temat będzie lekki, łatwy i przyjemny to i może i ja spróbuje... Jeżeli regulamin konkursu mnie dopuści ? Trzeba być po prostu użytkownikiem forum czy należy spełniać dodatkowe kryteria ?

Offline mycha777

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Płeć: Mężczyzna
  • Suwalczanin z wyboru
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Paź, 2011, 10:10:40 »
Jeśli można coś zaproponować - byłbym za tym aby zamiast ogólnych fotek typu "jesień" itp robić ciut bardziej sprecyzowane. Np "ul. Kościuszki nocą" (to może być nawet niebezpieczne...), "Kościół św Aleksandra", "Zalew Arkadia w słońcu", jakaś tam kamienica lub inne ciekawe miejsce/obiekt ogólnie dostępne. Liczyć się będzie pomysłowość itp. Warunek aby fotki były zrobione PO ogłoszeniu konkursu aby warunki były zbliżone (warunki atmosferyczne, czas na wykonanie itd).

Offline Lingua Latina

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 51
  • WODNA PRZYGODA
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Paź, 2011, 11:21:10 »
"ul. Kościuszki nocą" (to może być nawet niebezpieczne...)

Jednym słowem konkurs dla odważnych xD
Co do tematyki to owszem powinna być konkretna, ale nie za konkretna... Fotograf to artysta (Sam nie fotografuje, tak mniemam) byłbym za tym by nie narzucać im bardzo konkretnych rzeczy, artyści dają najwięcej wdzięku gdy mają dozę swobody i dużą szansę wyboru.

Offline mycha777

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 228
  • Płeć: Mężczyzna
  • Suwalczanin z wyboru
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Paź, 2011, 12:45:11 »
"byłbym za tym by nie narzucać im bardzo konkretnych rzeczy"

Dla odmiany coś takiego by mi się podobało. Temat typu Suwalszczyzna jesienią czy zimą itp jest bardzo szeroki - na dodatek daje wielu uczestnikom niewielkie pole do popisu jeśli nie mają zbyt wiele czasu na jeżdżenie w plener i dopieszczanie fotek i tak już pięknych widoków a mogliby ustrzelić coś co codziennie mijają w nietypowy sposób nawet z okna samochodu. Ciężko rywalizować z grysonem, noką. rockersem i innymi w pięknych widoczkach.
Konkretny obiekt nietypowo sfotografowany lub poddany nietypowej obróbce itd mógłby być wdzięcznym tematem. Stara, niezamieszkana i rozsypująca się kamienica mogłaby pokazać swoje drugie oblicze na kilku ciekawych fotkach. Nie byłoby efektu ładnego widoczku który na dzień dobry podwyższa ocenę zdjęcia a liczyłyby się bardziej inne aspekty zdjęcia.
Ale to tylko moja nieśmiała propozycja...

PS. Artyści wiele rzeczy robią na zamówienie i na konkretny temat - choćby portret/pomnik jakiejś osoby. Jeśli mają mocno ugruntowaną pozycję to robią co lubią bo i tak się sprzeda - ale cała reszta takie luksusu nie ma.

Offline Lingua Latina

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 51
  • WODNA PRZYGODA
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Paź, 2011, 13:14:02 »
Ja osobiście wykonuje dużo prac z zakresu grafiki komputerowej, ale gdy mam np. zamówienie i konkretne wytyczne zamawiającego to nie nazywam już tego hymm.. sztuką ? A zwyczajnie pracą... W takim przypadku cały pomysł, koncepcja itp. jest zamawiającego ja tylko zlepiam. Myślę mycha777, że nie mamy co się martwić o konkurs to na pewno nie ostatni, prędzej czy później każdy natrafi na konkurs pod swoje upodobania : ) Zarząd forum zdecyduje, co będzie to będzie... Dla przyszłego zwycięzcy już mogę złożyć gratuluje : P Bez wątpienia na zasady i tematykę konkursu mniemam, że focie będą dobre. Jeżeli wystartujesz, życzę wyjątkowo udanego ujęcia ! : )

EDIT:

Pozostałym oczywiście również ! xD

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Paź, 2011, 16:21:43 »
Cytuj
Jeżeli regulamin konkursu mnie dopuści ? Trzeba być po prostu użytkownikiem forum czy należy spełniać dodatkowe kryteria ?

Regulamin będzie podobny do poprzednich np. http://www.forum.suwalki.pl/konkurs-fotograficzny/konkurs-fotograficzny-nasze-zwierzaki/ , a więc uczestnik musi się zarejestrować (jeśli nie ma konta na Forum) i napisać co najmniej 1 posta.
Pierwszy po dłuższej przerwie temat - jak wspomniałem lajtowy z możliwością korzystania z "szuflady", potem będzie coś bardziej ambitnego.
Ale z tym ambitnym też nie można przesadzić, bo może się okazać że nie będzie zgłoszeń. Ja jestem raczej za tematami bardziej ogólnymi dającymi pewną swobodę. Jeśli architektura - to raczej nie konkretny budynek, a określony rodzaj (np. zabytki)

Proponuję także zrobić konkurs portretowy, bo jeszcze takiego nie było (to raz) i mamy ciekawą pozycję książkową o portrecie w fotografii jako nagrodę (to dwa).

Cytuj
Zarząd forum zdecyduje, co będzie to będzie...
Zarządu jakby nie ma ... jest to raczej tyrania z elementami demokracji  ;D

Offline Lingua Latina

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 51
  • WODNA PRZYGODA
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Paź, 2011, 18:52:31 »
Zarządu jakby nie ma ... jest to raczej tyrania z elementami demokracji  ;D

Dyktatura  ;D

Offline Marcinek_94

  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 356
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Paź, 2011, 22:45:31 »
noka czyli konkurs będzie tak ?

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5254
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sprawy organizacyjne
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Paź, 2011, 22:56:22 »
Tak, będzie.
Muszę tylko przygotować baner, regulamin i i kilka słów opisu nagród. Postaram się jutro do wieczora zrobić (najpóźniej w piątek). Info będzie także w nagłówku strony.