Autor Wątek: Canon EOS 3000  (Przeczytany 10228 razy)

Offline Rockers

• Mega Poster
Canon EOS 3000
« dnia: 29 Lip, 2009, 22:12:08 »
Nabyłem dzisiaj taki oto sprzęt, i mam kilka pytań - zetknął się ktoś z tym? Aparat ma na około około 15 lat, jak nowy, obiektyw 28 - 80 mm. Oczywiście klasyczna lustrzanka, klisza. Cena śmieszna, dodatkowo zewnętrzna lampa błyskowa, zdaniem gościa od aparatów po sprawdzeniu okazało się, ze aparat jest w pełni sprawny, bardzo dobry, i można śmiało zaczynać zabawę z fotografią. Noka (głównie do Ciebie pytanie ;) ) - zetknąłeś się z tym kiedyś, ewentualnie mógłbyś powiedzieć coś na temat tego sprzętu?

Offline noka

• Administrator
Odp: Canon EOS 3000
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Lip, 2009, 22:42:59 »
Ja swoją zabawę foto zacząłem dopiero na początku roku, więc w dziedzinie sprzętu jestem laikiem. Poza tym od razu wystartowałem w cyfrówce, bo klisza to wyższa szkoła jazdy (i dużo więcej zabawy chociażby w publikowaniu zdjęć). Przy kliszy trzeba się też bardziej przykładać do każdego zdjęcia, z uwagi na ograniczoną ilość klatek.

Życzę cierpliwości i wytrwałości, bo przymierzając się do fotografii lustrzanką na kliszę na pewno Ci się przyda. 

Offline Rockers

• Mega Poster
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Lip, 2009, 16:51:52 »
Pierwsze zdjęcia z mego 'kliszowca' ;)

Offline noka

• Administrator
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Lip, 2009, 21:38:48 »
Po fotach widać, że sprzęcie drzemie potencjał  ;D

Nie wiem czy robisz na manualu czy na auto, ale wydaje mi się, że jest ustawiana (lub sam ustawiasz) zbyt mała wartość przysłony.
Sądzę, że  zdjęcia mogłyby być bardziej ostre (pomijam to z cmentarza, bo tam chyba o taki efekt małej głębi ostrości chodziło)
Ewentualnie może to być wina kompresji zdjęcia do określonego rozmiaru i formatu.

Mógłbyś opisać jak wyglądają rodzaje ustawień aparatu i proces od pstryknięcia zdjęcia do przygotowanej wersji do wysłania na serwer hostujący?
(zwłaszcza jakie parametry ma .jpg z labu, w którym wywołujesz fotki)