Autor Wątek: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.  (Przeczytany 39285 razy)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #45 dnia: 18 Cze, 2009, 21:15:59 »
Cytuj
jednak realnie patrzac na wizyty ludzi na stronie, to nie jest ich zbyt duzo i tych "troli" takze sie nie przelewa

Tak może się wydawać z punktu widzenia użytkownika, bo Forum widzi "posprzątane" .
Ostatni użytkownik ma ID 755 - czyli jest 755 zarejestrowanym userem, a faktycznie "na liście" mam koło 400. Reszta kont została skasowana (z różnych powodów). Troli nie ma wcale, bo są ubijane na bieżąco  ;D.

Reklama była głównie na starcie, potem już mniej bo kończyły się fundusze. Mieliśmy też baner wieszany w realu (3x1 m), który został bezmyślnie zniszczony, są też banery na różnych stronach internetowych.
Reszta w rękach użytkowników. Dobre tematy przyciągną ludzi i bez reklamy (przykład - wiatraki i szelment).
Chyba, że masz pomysł na reklamę bez ponoszenia kosztów  ;D
 

Offline the_mask

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3363
  • Płeć: Mężczyzna
  • << ST. SIERŻANT >>
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #46 dnia: 19 Cze, 2009, 04:57:46 »
Chociażby można ustawić w status komunikatora link do forum,
Można podawać link na innych forach,
A najlepiej pocztą pantoflową :) "Hej. Zobacz jakie super forum jest o Suwałkach" :)
     

Offline Spidy

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #47 dnia: 19 Cze, 2009, 12:12:27 »
Noka, pogadaj z nowym suwalskim klubem AZS Ślepsk Suwałki o prowadzeniu forum suwalskiej siatkówki :) To w przyszłym sezonie pierwsza liga polskiej siatkówki! Oj, będzie się działo...

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #48 dnia: 19 Cze, 2009, 16:26:23 »
@the_mask

Kiedyś były zrobione tzw. userbary, które można wstawiać w swojej sygnaturce na różnych stronach -> userbary  Może przydałoby się zrobić nowe (np.  z wiatrakami  ;D) bo te są zbyt cukierkowe.

Jeśli chodzi o bezpośrednią agitację na innych forach lub stronach, w sposób który podałeś - jetem raczej na nie.
Natomiast przekazywanie informacji z odniesieniem do Forum - jak najbardziej. Ja pisałem na wykop.pl 2 lub 3 newsy, na forach których przedstawiciele byli w naszym regionie (Rajd Syren, Cross Country), jesiotr1 podawał linki do  tematu o wiatrakach na elektroda.pl
Takie działania są bardzo pożądane, ale chciałbym, żeby za podanym linkiem do Forum użytkownicy innych stron znaleźli to co może ich rzeczywiście zainteresować.

@Spidy
To jest niezły pomysł. Technicznie jest możliwość wydzielenia odrębnej sekcji na Forum dla kibiców siatkówki. Myślę, że bez względu na ewentualną decyzję władz klubowych (która chyba nam kibicom nie jest do niczego potrzebna) założymy np. dział "siatkarski" i zobaczymy co z tego wyniknie.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Modyfikacje i zmiany
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Wrz, 2009, 09:34:56 »
Kiedyś trzeba było się za to zabrać  :P ... czyli obiecane już w maju zmiany powoli zaczynam wdrażać na Forum.

Na początek kilka zmian kosmetycznych:

- Zostały dodane powiadomienia o nadejściu prywatnej wiadomości. Dotychczas była to mała cyferka przy zakładce "moje wiadomości" , teraz pojawi sie także komunikat pod menu informujący o ilości nieprzeczytanych prywatnych wiadomości.

- Pojawił się nowy tag "info" umożliwiający umieszczenie obok pisanego tekstu - ramki, którą można wypełnić dowolną treścią, lub grafiką. Sposób użycia i zastosowanie wkrótce znajdzie się w FAQ.

- W działach można podejrzeć zawartość wątków bez wchodzenia do nich, wystarczy najechać myszką na tytuł tematu aby wyświetliło się pierwszych 200 znaków rozpoczynających wątek.

- Zmieniony został wygląd linków Forum. Obecnie mają one postać www.forum.suwalki.pl/nazwa-działu/tytuł-tematu/ Dzięki temu już po samym linku będzie wiadomo dokąd nas zaprowadzi. Niestety ta zmiana dość poważnie ingeruje w różne funkcje Forum i dlatego mogą pojawić się gdzieniegdzie błędy. Jeśli napotkacie problem w działaniu Forum proszę o info.

W przygotowaniu zmiana organizacyjna - czyli podział od nowa uprawnień i rang dla użytkowników. Chciałbym aby osoby bardziej aktywne miały szersze przywileje. "Wdrożenie" nastąpi na dniach.

Jeśli macie jakieś propozycje odnośnie ewentualnych zmian, instalowania dodatków itp - zapraszam do wpisywania pomysłów.

Offline vena

  • Super Poster
  • ****
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Kobieta
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #50 dnia: 05 Wrz, 2009, 10:15:09 »
Faktycznie podgląd tekstu działa-fajnie. Nie mogę jednak znaleźć tego tagu "info", gdzie go szukać? A i jeszcze przy okazji, jak wstawić tylko część cytatu z czyjejś wypowiedzi np słowo czy zdanie, bo już dawno miałam zapytać  :-[
Ludzie dobrej woli pouczają. Ludzie złej woli straszą.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #51 dnia: 05 Wrz, 2009, 10:58:42 »
Jeśli chcesz zacytować dowolny fragment wciśnij przycisk i pomiędzy tagami wklej daną wypowiedź

Przykład kodu:

[quote]jak wstawić tylko część cytatu z czyjejś wypowiedzi [/quote]
który zamieni się w:
Cytuj
jak wstawić tylko część cytatu z czyjejś wypowiedzi


Informacje jak używać poszczególnych tagów -> zakładka Pomoc w górnym menu.

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Kolejne modyfikacje
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Wrz, 2009, 23:26:48 »
Kilka dodatkowych zmian:

Właśnie został uruchomiony Kalendarz (wejście przez zakładkę w górnym menu) w którym wpisywane są daty imprez i różnych wydarzeń o charakterze kulturalno - sportowym  ;)

Działanie kalendarza w tej formie wymagało dodania działu podrzędnego do "Kultura i rozrywka" -> Kalendarz imprez, w którym będą zapisywane szczegółowe dane o rodzaju i terminie imprezy. Tam też można prowadzić dyskusję. Wadą tego rozwiązania jest przymusowe zakładanie nowego tematu dla każdej imprezy, czyli jakby zaśmiecanie Forum. Dlatego właśnie został stworzony mini dział na tego typu wątki.  Zobaczymy jak to się sprawdzi w praktyce.

Kalendarz prowadzi marcim, jednak użytkownicy o określone randze mogą także dodawać swoje wpisy.

W kalendarzu można także nanosić różnego rodzaju święta lub krótkie informacje (to niestety musi robić admin) Jeśli ktoś chciałby umieścić info o swoich imieninach lub coś w tym rodzaju zapraszam na PW.

Wkrótce na całym Forum pojawią się kolorowe nicki oznaczające odpowiednią rangę (obecnie działa to tylko w pasku na stronie głównej - użytkownicy online) Aktualnie jest mały problem z tą modyfikacją, ale postaram się z tym uporać w ciągu kilku dni.

Kolejne zmiany niebawem ....

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #53 dnia: 10 Paź, 2009, 20:58:36 »
Ogłoszenia parafialne:

Użytkownicy o randze Forumowicz (min. 10 postów) mogą ustawić sobie płeć w profilu. Wówczas przy postach pojawi się odpowiedni symbol oznaczający płeć (chłopcy mają "ogonek" do góry, więc łatwo poznać  ;)) Niestety ta część ustawień (oraz wiele innych)  nie jest dostępna dla użytkowników którzy mają na koncie mniej niż 10 postów.


Od dziś kolory rang użytkowników (kolor nicka) są widoczne na całym Forum. Nastąpiły też drobne zmiany w kolorach (zapomniałem, że kolor czarny mają zbanowani użytkownicy, więc nowi mają kolor niebieski (standardowy),  Forumowicze - brązowy, a reszta bez zmian.

Pełne info o rangach i kolorach nicków w FAQ

Offline Pumex

  • Forumowicz
  • *
  • Wiadomości: 57
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #54 dnia: 18 Paź, 2009, 19:46:59 »
Gdzie można umieszczać posty typu: oddam/przyjmę ?? mam parę rzeczy które oddał bym w dobre ręce a i paru rzeczy poszukuję ? Może oddzielna kategoria ?
nie jest lekko... :( Ale jutro bedzie lepiej ! :)

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #55 dnia: 18 Paź, 2009, 21:07:28 »
Hmmm posty typu ogłoszeniowego są raczej usuwane (raczej trudno w nich prowadzić dyskusję), zazwyczaj w takich przypadkach polecam www.ogloszeniasuwalki.pl   ;)

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #56 dnia: 25 Paź, 2009, 21:10:14 »
Z shoutboxa:
Cytuj
noka:loga faktycznie nie ma (ale chyab już każdemu indywidualnie pisałem dlaczego )
GaTri: Mi nie pisałeś noka

I tu noka wytłumaczy :

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Paź, 2009, 22:02:56 »
Na obecną chwilę Forum posiada baner (logo) do reklamy na innych stronach internetowych (ogloszeniasuwalki.pl, suwalki24.pl, i kilku innych) lub w realu - jak tu poniżej:



Jest to napis na tle w kolorystyce naszej strony.


Nad logo w sensie rozpoznawalnego znaku towarowego (marki) cały czas myślę. Czegoś takiego nie będę robił sam, bo nie czuję się na siłach. Logo będzie zlecone zawodowcowi (firmie lub osobie) za pieniądze. Chciałbym żeby dobrze się prezentowało, miało pewną symbolikę i kojarzyło się z Forum oraz naszym regionem. Mam kilka koncepcji, pomysłów, ale są one dość mgliste. Jedno jest pewne - logo musi być dobrze zaprojektowane i wykonane, albo nie będzie go wcale. Takie "coś"  jak na stronie UM Suwałki - odpada. Raczej nie będą to żadne fotki, ani ich kompilacje. 

Jeśli ktoś ma ciekawy pomysł - zapraszam.


Sprawa druga - ikonki do działów na stronie głównej.
Jest to propozycja zgłaszana przez kilka osób. Na razie mamy taki niefart, że wtyczka która odpowiada za wyświetlanie ikon aktualizowana jest znacznie wolniej niż skrypt Forum. Wersja Forum to 1.1.10 , a aktualka do modyfikacji ikon jest dla wersji 1.1.9
Jak wszystko będzie już kompatybilne, wtyczka zostanie uruchomiona, wraz z innymi bajerami czekającym na aktualizacje

Offline noka

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 5257
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #58 dnia: 27 Paź, 2009, 21:06:35 »
Ogłoszenia duszpasterskie  ;)

Revan, Rockers, TuneR i the_mask - otrzymują własne maile w domenie forum.suwalki.pl (obiecany bonus dla weteranów, czyli aktywnych użytkowników)

Żeby potem każdemu nie trzeba było tłumaczyć z osobna, podaję warunki korzystania z konta pocztowego:

- wszelkie dane do konfiguracji kont zostały wysłane na PW
- proszę niezwłocznie powiązać konto z OutlookExpress  lub innym programem ściągającym pocztę na komputer
- skrzynki mają pojemność jedynie 50 MB (dlatego powyższa prośba) i ruch na nich zużywa transfer Forum (dlatego poniższa prośba)
- nie wykorzystujemy tych maili do rejestracji na innych stronach oraz do przesyłania plików o dużej pojemności (fotki, muza, "ciężkie"  załączniki)

Chciałbym aby te maile były wykorzystywane do ewentualnych kontaktów z osobami, instytucjami, organizacjami itp od których chcecie pozyskać informacje dla potrzeby Forum, np w trakcie zbierania materiałów. Użycie takiego "służbowego" maila będzie bardziej uwiarygadniało cel i przeznaczenie uzyskanych w ten sposób informacji. Mam na myśli nie tylko zaangażowanie w rozbudowę strony wiatrakowej, ale całego Forum. Może się czasami zdarzyć, że wskazane będzie użycie forumowego maila - i o takie przypadki mi chodzi.

Offline GaTri

  • Rok na forum !
  • Weteran
  • ***
  • Wiadomości: 477
  • Płeć: Mężczyzna
  • Yeah !
Odp: Propozycje - co można ulepszyć, poprawić, udogodnić itp.
« Odpowiedź #59 dnia: 31 Paź, 2009, 19:10:28 »
A ja mam propozycję by w miejscu bannera Konkurs - Suwalki.... Wstawić dzisiejsze wydarzenia z kalendarza , bo kalendarz faktycznie jest , ale nikt tam nie zagląda... Gdyby kalendarz pokazać od razu na stronie głównej byłby bardziej widoczny... A wydarzenia z kalendarza się przydają :P Przykład ? Chcesz zobaczyć co jest w kinie wchodzi w kalendarz i.. masz .. (głównie za sprawą marcima i zwiatunów gliny)



Poza tym był też pomysł żeby założyć tu forum Ślepska i co dalej z tym ?